Re: [LINUX:390]

Ozerk Alpay (ozerk@prosoft.com.tr)
Wed, 26 Aug 1998 10:27:34 +0200 (TRK)

On Tue, 25 Aug 1998 sinanu@doruk.net.tr wrote:

> Merhabalar soyle bir sorum olacak su anda SCO Unix 5.0.4 yuklu polan bir
> makşnada bir acılıs dosyasının icine bir satir ekledim fakat sistem
> acılısta bu satırdan solayı hata verıyor ve reboot ediyor kendını yapmak
> ıstedıgım su linuxtakı gıbı sıstemı boot ve root dısklerı ıle acıp o
> dosyanın ıcını sılmek
>
> acaba bunu sco unıxte nasıl yapabılecegımı bılıyormusuunuz
> yardımlarınmız ıcın sımdıden tesekkurler

Oncelikle CalISan bir SCO OpenServer 5.0.4 Uzerinden boot/root floppy
oluSturmanIz gerekiyor. bunun iCin command line'dan mkdev fd komutu ile
yapabilirsiniz. mkdev fd komutunu girdikten sonra karSInIza bir menu
CIkacak, oradan boot ve root floppy'lerinizi oluSturduktan sonra arIzalI
makinaya gidin. CoGu kez insanlar installation floppy ile boot/root
disk'ini karIStIrIyor, installation disk'i size sistemle beraber gelen
disk, ona Su an ihtiyacInIz yok, boot/root disklerini kendiniz daha sonra
oluSturuyorsunuz.

boot ve root ile arIzalI makinayI CalIStIrIn, system maintenance mode'a
geCin, harddisk deki root filesystem'i mount edin:
/etc/mount /dev/hd0root /mnt

sonra /mnt/etc/init 'i eski haline getirin.

kolay gelsin,
eGer sorun COzUlmez ise bana e-mail yada telefon ile ulaSabilirsiniz.

Ozerk Alpay
Prosoft Iletisim Sistemleri
Tel: +90 (312) 4401222
Fax: +90 (312) 4402590