Re: [LINUX:344] internet connection

Devrim SERAL (devrim@Tef.Gazi.Edu.TR)
Mon, 24 Aug 1998 16:02:26 +0300 (EEST)

On Sun, 23 Aug 1998, Ozgur Tekinsen wrote:

> Selam, Dialup modemle internete baglaniyorum.root uzerinden bir script ile
> pppd yi kullanarak baglantiyi kuruyorum. Buraya kadar bir sorun yok. Fakat
> benim istedigim root haricinde de bir kullanicinin bu scripti
> calistirabilmesi. ilgili herseye full yetki verdim. Ama pppd yi aciyor ve
> numara bile ceviremeden 'Exit' oluyor. Bunun bi cozumu varsa (mutlaka
> olmali) cok sevinicem.
> Sevgiler ...

Sanirim Suid biti vermeniz lazim pppd'ye dokUmanlarda Oyle yaziyordu!!
yani enbasitinden ;
chmod u+s /usr/sbin/pppd
Ama yinede DokUmanlari Ozellikle okumanizi tavsiye ederim
A$aGidaki gibi bir satir var PPP-Howtoda
"A number of programs (including pppd) have been carefully written to
minimise the danger of running suid root, so you should be safe with
this one (but no guarantees)."
Umarim sorun olmaz...
dS