Re: [LINUX:292] 9.1 Gb disk

Cagdas Funda (cagdas@artemis.efes.net)
Thu, 20 Aug 1998 20:35:25 +0300

Levent Dikmen wrote:

> Bir adet 2x9.1 Gb Raid Hd.li kocaman bir serverimiz var. Buna tabiki
> linux yuklemek
> istiyorum. Yaklasik 3000 user acilacak ve tüm internet servisleri
> kullanilacak.
>
> sorunum ise:
> 1-Acaba bukadar kisi ve tüm internet servislerini kaldirirmi?

Fazlasini kaldirir. 2 Sene once ispro'da avrasya.ispro.net.tr 32mb
ram li bir linux (slakware, 2.0.24) du (p133) makinada bir ara news,
mail, web, proxy ivir zivir bissuru servis cali$iyordu. Hatta bir ara
ben bir terbiyesizlik yapip mud dahi cali$tirmi$tim. (Ne gunlerdi :)
Ancak makina gik demiyordu.

> 2-Partition yapmak istedigimde 4 Gb dan fazlasini gormuyor.

fdisk ile mi deniyorsunuz ba$ka parition programlariyla mi ?
Bence 6 tane 3gb lik parition yapin. Bu sayede quota kurmaniz
uzun sure gerekmez. Bilgisayarinizin acili$i hizlarin.

> 3-Vazgecip NT mi kurayim :))

Tabi tabi NT kurun, ama once bir psikolog ile anla$ip o NT'yi kullanacak
personele uygulayacagi terapide grup indirimi yapmasini saglayin. Ve bol
miktarda sakinle$tirici kullanin. Bo$ zamanlarinizda ise reboot
ali$tirmasi yapin. Hiz kazanmi$ olursunuz.

> iyi calismalar.

NT kurmadiginiz surece sizin bu dilege ihtiyaciniz olmayacak :)

--

dbdbdbdbdbddbdbdbdbddbdbdbdbdbdbdbdbdb q p q Cagdas Funda. p q cagdas@businessmyanmar.com p q cagdas@artemis.efes.net.tr p q p dbdbdbdbdbddbdbdbdbddbdbdbdbdbdbdbdbdb