Re: [LINUX:292] 9.1 Gb disk

Devrim SERAL (devrim@Tef.Gazi.Edu.TR)
Thu, 20 Aug 1998 13:37:47 +0300 (EEST)

On Thu, 20 Aug 1998, Levent Dikmen wrote:

> Bir adet 2x9.1 Gb Raid Hd.li kocaman bir serverimiz var. Buna tabiki
> linux yuklemek
> istiyorum. Yaklasik 3000 user acilacak ve tüm internet servisleri
> kullanilacak.
>
> sorunum ise:
> 1-Acaba bukadar kisi ve tüm internet servislerini kaldirirmi?
Selamlar!!
3000 ki$i bu serveri hangi amaC iCin kullanacak??!!
Yani e-mail,home page,ftp vsvs... 3000 ki$i bu servere ayni andami
yUklenecek (Biraz imkansiz ama yinede sormak lazim..;) )
Regular olarak kaC ki$i bu makinayi kullnacak ve kullnacaklari programlar
ne olacak (OrneGin 100 ki$i ayni anda makinada derleme yaparsa diGer
kullanicilari unutun)
Bu makinanin HDD Coook da Onemli deGIl i$lemcileri ve Cok daha Onemlisi
RAM ne kadar olacak!!!??

> 2-Partition yapmak istedigimde 4 Gb dan fazlasini gormuyor.
Bu sanirim LinuX'un fdiskinden kaynaklanan bir sorun...
Zaten ben size 2GB hatta 1 GB bUyUk partition kullanmanizi Onermem!!
Bence her dizini OrneGin / iCin 1 GB /var iCin X GB olarak ayirmaniz ..
Home dizinlerinide 1 den fazla yapmaniz yani OrneGin student ve academic
ve staff diye gurup varsa Harddiski leri buna gOre bOlUn!!

> 3-Vazgecip NT mi kurayim :))
Wallahi NT kuracaksan bu listeden bir daha yardim alamayacaGin kesin..;)
3000 ki$inin sorunlariyla mikro$oft ilgilenir artik..;)

Bu arada KuracaGin LinuX sUrUmUnU Makinanin spesifik Ozelliklerini OrneGin
RAM,CPU,SCSI kontroler , Board markasi vs.. Verirsen sana daha iyi
yardimci olabileceGimizden emin olabilirsin ...

dS

#include <linux_users.h>
#exclude <mikro$oft.h>

main();
{
if (install_linux) then get_help_by_linux_users ();
else
go_and_pay_Bill();

}