Re: [LINUX:278] kernel nasil compile edilir

Sezai YILMAZ (bbm754@eti.cc.hun.edu.tr)
Wed, 19 Aug 1998 15:37:21 +0300 (MEST)

On Wed, 19 Aug 1998, Yagmur Kaplan wrote:

> selamlar
selam
> slackware 3.5 kurdum beraberindede kernel 3.0.4 kernelim oldu. fakat bir
Öncelikle sunu belirteyim 3.0.4 diye bir kernel yok ya da ben simdiye
kadar hic gormedim :-). En son stable (kararli) cekirdek 2.0.35'dir.
Su andaki cekirdeginizin surum numarasini ogrenmek icin "uname -r"
komutunu kullanabilirsiniz.
> türlü compile edemedim.
> /usr/src/linux altinda make config yazinca unknown command hatasi
Sanirim yazilim gelistirme destegini kurulum esnasinda secmemissiniz.
Cekirdek derleyebilmek icin bu paketin (paketlerin) kurulmasi sart. Madem
unknown command demis, demek ki gnu make utilitisini bulamamis.
find / -name make -print
komutunu vererek make diye bir dosyanin sisteminizde olup olmadigini
ogrenebilirsiniz. Eger varsa make kurulmus fakat PATH degiskeniniz make
dosyasinin yolunu icermiyor demektir. Bu dizini de PATH degiskenine soyle
ekleyebilirsiniz.

PATH=$PATH:make_dizini
export PATH

> aliyorum
> modemimi, seskartimi, mouse umu göstermek ve ppp destegi saglamak icin
eger X kurduysaniz "modemtool" programi ile modeminizin hangi portta
oldugunu secebilirsiniz. mouse'u da consoldan mouseconfig ile sizin
mouse'unuza uygun secenegi secerek mouse'u sisteminize tanitabilirsiniz.
ppp destegi ise slackware 3.5 ile zaten geliyor. Yeniden bunun icin
cekirdek derlemek gerekmiyor. ftp://ftp.linux.org.tr/pub altinda
biryerlerde ppp-tool.gz diye bir dosya olacakti. Ben onunla ppp baglantisi
yapmistim. Fakat Linux'e DNS'lerinizi tanitmalisiniz. DNS IP'lerini ya
sizin ISS'den ya da windows 95-98'den ppp baglantisini yapmis vaziyette
iken Start->Run->winipcfg programinda "Details" dugmesine basarsaniz DNS
server IP'sini ogrenebilirsiniz. IP'nin hemen yaninda "..." Baslikli bir
dugme varsa ona basarak sirayla tum DNS'lerinizin IP'sini
ogrenebilrisiniz. Eger makinanizda windows NT varsa bir DOS penceresinden
"ipconfig /all" yazarak DNS bilgilerinizi ogrenebilirsiniz. Biryerlere not
etmis oldugunuz bu IP adresleri Linux'te /etc/resolv.conf dosyasi icine su
sekilde yazmalisiniz
nameserver IP_Adres
nameserver Diger_IP_Adres
Ses kartina gelince, eger ses kartiniz Creative SoundBlaster 16 ise
"insmod sound" diyerek ses modulunu aktif duruma getirebilirsiniz. Ama
eger ses kartiniz orjinal soundblater degilse cekirdek derlemek zorunda
kalabilirsiniz. Eger ses kartinizin ozelliklerini de gondeririseniz bu
konuda da yardimci olmaya calisiriz.
> compile etmem gerekiyor
cekirdek derlemek icin howto'lara bakiniz. Hatta
http://www.linux.org.tr'da Turkce cevirisi yapilmis Cekirdek_Nasil diye
bir dokuman olacakti.
> ama nasil
> tesekkürler