Re: [LINUX:4108] Re: compile

Baris Cenberci (cenberci@hotmail.com)
Mon, 10 Aug 1998 06:30:31 PDT

>[root@SpArky /root]# whereis cc
>cc: /usr/bin/cc
>[root@SpArKy /root]# ls -l /usr/bin/cc
>lrwxrwxrwx 1 root root 3 Jun 8 16:48 /usr/bin/cc ->
gcc
>[root@SpArKy /root]# uname =20
>Linux
>
>Benim bilgisayar=FDmda ikisi de ayn=FD... :)
>
>sevgiler,
>bd

gcc, cc falan derken, bence atlanmis gibi olmus... (Biraz gec cevap
verdigimin farkindayim, anca bakabildim mail'lere). Eger derledišiniz
program sizin yazdiginiz degil de bir paket programsa, %99 Makefile'i
vardir. Dolayisiyla Makefile'in bulundugu dizine gidip,

make

derseniz derlemeye baslar, objeleri olusturup bi de ustune link eder,
sizin icin de saadece kahve icmek kalir..

Makefile'in icerigi de oyle pezk zor bisiy diil, kendi yazdiginiz
programlarda da kullanmak isinizi kolaylastiricaktir.

B.C.