Re: [LINUX:128] acil yardim

Devrim SERAL (devrim@Tef.Gazi.Edu.TR)
Sat, 8 Aug 1998 18:46:10 +0300 (EEST)

On Sat, 8 Aug 1998, Yagmur Kaplan wrote:

> slackware 3.5 kurdum
> xwindows u calistirmak istedigimde no config file found yazdi
> /usr/X11R6/lib/X11 dizinindeki X11R6Config.98 i X11R6Config olarak rename
> ettim.
> daha sonra startx yazinca xwindows calisti fakat görüntü tamamen bozuktu
> sistem kilitlendi sanirim ve ben reset ettim makinayi.
> Ondan sonrada olanlar oldu. Bootta fsck gibi birsey error veriyo ve reboot
> yazıyor
> root olarak login olunca ise e2fsck calistirin diyor
> calistirdim ve bisürü fix yapti
> ama yine aynı seyler oluyor
Selamlar,
Oncelikle Rescue ( Ilkyardim) diski yapmanizi Oneririm bOyle i$ler iCin..
MAkinada filesystemler baGliyken fsck yapmaniz filesystemi
bozabilmektedir( Ornek 1a ben olmaktayim)
Bunu nasil yapabilirsiniz ??
Boot ve root disklerini yaptiGiniz gibi !! Makinaya Slackware nerden
kurduysaniz( Slackware CDsi,NFS,FTP ) slackware dizini altinda rootdsks
altinda rescue.gz adli bir dosya var eGer linuxtan bu disklerri hazirlamak
istiyorsaniz ..
dd if=rescue.gz of=/dev/fd0 demeniz yetecektir. Yada Dostan rawrite.exe
ile de yapabilirsiniz bunu..
Daha sonra makinayi sizin makinaniza uygun olan bir boot diski ile aCin ve
Root diski istenilen yerde yaptiGiniz Rescue diski takin ...
Bu diskte makinaniz iCin gerekli olan tUm yardimci programlar mevcuttur ..
Ordan makinaya login olun ve file systemi yeniden CEk edin ... Boylece
makinanizin filesystemi dUzelecektir..

Bundan ba$ka LinuX ta Xwindows ayarlarini yapmak istiyorsaniz..
XF86Setup diye bir program var ve bu programla basit bir $ekilde X-Windows
ayarlaniyor...

> ayrica ppp baglantisini nasil yapabilirim linux te
> pppsetup i yaptim.Kendi ufak bi script olusturdu. pppd yazinca kernel lack of
> ppp gibi bisey yaziyor?
Kernel'in PPP desteGi varmi??? Modeminiz makina tarafindan tanindimi??
vsvs...
dS

> acil yardim pls

Not:EGer rescue.gz bulamassaniz 194.27.12.1/pub/slackware/rootdsks veya
ftp.gazi.edu.tr/pub/Linux/slackware/rootdsks altindan bulabilirsiniz...