Re: [LINUX:82] Re: x windows

Suat Saygin Tutuncu (suat.tutuncu@mbturk.mercedes-benz.com)
Thu, 6 Aug 1998 14:02:18 +0300

herhangi bir IRQ cakismasi zor bir ihtimalmis gibi geliyor. mouse ve modem
cakisabilir ama ekran kartinin IRQ su genellikle mouse ve modemin kullandigi
degerlerden cok farklidir. bu arada hangi X server'i kullaniyorsun? buyuk
ihtimalle default XFree86 kullaniyorsundur ama sen yine de soylersen
sevinirim. simdi...oncelikle ekran kartinin RAM'ini iyice ogren. sonra daha
once dedigim gibi xf86config'i prompttan calistir. sorulan sorulara cevap
ver. kaydedip cik ve 'startx' olmazsa 'startx -- -bpp 8' ile X windows'u
acmayi dene. RAM onemli cunku olandan fazla RAM tanitirsan default
cozunurluk ve renk derinligi kartinin basa cikabileceginden fazla olur ve
calismaz. bunlarin haricinde mumkun oldugunca clock chip'ini felan da
tanitma birak kalsin. bunlari bi dene.
kolay gelsin

-----Original Message-----
From: Yagmur Kaplan <yagmur.kaplan@do.net.tr>
To: Multiple recipients of list <linux@bilkent.edu.tr>
Date: 06 Ağustos 1998 Perşembe 12:15
Subject: [LINUX:82] Re: x windows

Suat Saygin Tutuncu wrote:

> [...]

problemim tamamen ekran kartim. Kartimin markasi OTI-VGA. pek yeni bi kart
sayilmaz. SuperProbe calistirinca kartimi taniyor. X windows ise tanimiyor.
Mono
ekran göstererek çalistirmayi denedim fakat bu seferde sistem kilitlendi.
sorun
com portlardan kaynaklaniyo olabilir mi?
çünkü ne modemi ne de mouse u tanitabildim.
tesekkütrler