Re: [LINUX:40] adduser

Tayfun ASKER (tayfun@ie.metu.edu.tr)
Wed, 05 Aug 1998 11:48:58 +0300

Dogan YILMAZ wrote:

> Yaratilan kullanicinin dizini incelendiginde ekrandan
> gecen ilgisiz kisilere ait bir takım dizinlerin eklendigini
> goruyorum. Eskiden yaratılmis bazi kullanicilarda bu durumun
> olmadigini gordum. Bunu duzeltmenin bir yolu varmi?

bir sure once hard diskte kullanicilarin ev dizinlerinin oldugu kisimda
bir sorun yasamistik.o ara bazi kullanicilarin dosyalari cok alakasiz
yerlerden cikmisti. ayrica root olarak yarattigim bazi dosyalarin
sahipleride gene abuk kisiler olabiliyordu.
hard diskini bir kontrol et derim.

> Ikinci bir sorumda su :
> /var/adm/syslog
> /messages
> /debug dosyaları cok asiri sismisler...
> Bunları silmeden icini nasil bosaltabilirim?

dosyalari silip ayni adla yeniden yaratabilirsin. icindekiler ilgini
cekmiyorsa tabii.

> Yardimlariniz icin simdiden tesekkurler.

bisi diil.

T.