=?ISO-8859-9?Q?Re=3A_=5BLINUX=3A33=5D_Re=3A_web_te_k=FDs=FDtlam?=

Doruk Fisek (dfisek@linux2.tse.org.tr)
Wed, 5 Aug 1998 11:35:02 +0300 (EEST)

On Tue, 4 Aug 1998, Orhan AKAR wrote:

> sorunu dogru anlamissiniz da tam cevabı tereddutten dolayı verememissiniz
> galiba. simdi sorun su linux router ve clientleri engellemek istiyorum. derdim
> de bir siteye erisimi degil genel anlamda bazı icerikli siteleri engellemek
> (ornegin pornografik siteleri) bunu nasıl yaparım bunu soruyorum simdiden
Dogal olarak bu site'larin belirli bir alt alan adi yok. @.porn deyip
atamiyorsunuz :-)

Bir ara ihlas hot*'lari block ediyordu (hotsex, hotporn, vs. icin), ama
insanlar dogal olarak hotmail'e de baglanamiyordu mesela :-)

Yurt disinda duzenli adam calistirip, site'larin database'ini tutan,
kategorize eden ve bu isten kazanan firmalar var.

Daha temizi, network'u duzenli monitor edip, bu tip insanlari once sozle
uyarmak, olmazsa amirlerine baglandiklari site'larin ayrintili >8-) bir
dokumunu vermek olabilir.

Doruk