Re: [LINUX:4130] ethernet karti problemi

Onur Volkan Hatem (volkan@tel-soft.com)
Tue, 4 Aug 1998 08:56:39 +0300 (EET DST)

Acikcasi kartIn icin hangi surucunun uygun oldugunu
bilmiyorum. Bunun icin:

http://cesdis.gsfc.nasa.gov/linux-web/

Adresine bir goz at. Bunun yanInda, ethernet how-to
desteklenen kartlarIn listesini veriyor:

http://sunsite.unc.edu/LDP/HOWTO/Ethernet-HOWTO-2.html

(Bilkent'te sunsite'In yansIsI vardI. Ama Turkiye icindeki
sunuculara erisimim cok yavas oldugundan kontrol edemedim.
Tabii, http://www.linux.org.tr da bakIlmasI gereken bir
sunucu.)

KartInIn adInI bu listede bulamayabilirsin. Ama muhtemelen
kabul gormus baska bir kartla uyumludur (bunu ya kartIn
dokumanlarIna bakarak ya da daha once kullanmIs birilerine
rastgelerek ogrenmen gerekecek :))

Bir oneri:

Plug&Play ozelligi varsa iptal et. Bunu ya kartIn uzerindeki
bir anahtarI kapatarak/acarak (jumper) yapman gerekecek ya da
kartla birlikte verilen yazIlImI kullanman gerekecek.

kartIn kullandIgI I/O taban adresini ogren ve on yukleme
sIrasInda parametre olarak vermeye calIs. Kusura bakma, uzun sure
bunu yapmadIgIm icin formatInI hatIrlamIyorum ama liste
arsivlerinde kolaylIkla bulabilecegin kadar sIk yanItlanan
bir soru.

kolay gele

-volkan