Re: [LINUX:4093] compile

Sezen Ozlem (sezen@akdeniz.edu.tr)
Mon, 3 Aug 1998 10:36:21 +0300 (EEST)

On Mon, 3 Aug 1998, Orhan AKAR wrote:

> linux redhat 5.1 kullaniyorum. c de yazilmis bir programi linux altinda nasil
> compile edecegimi bilen var mi acaba. (su an dokumanlara ulasmam zor onun icin
> boyle basit ve cevabi sanirim dokumanlarda bulunan bir soru sormak zorundaydim.)

Linux'te cc ve gcc diye iki compiler var. GNU C Compiler ve normal C
Copmiler. Eger tek bir programi compile edeceksen
gcc kaynak_kodu.c -o program_ismi
(cc'nin kullanimi da ayni)
Burada Kaynak kodu *.c uzantili dosya. program_ismi ise compile edilmis
program ismi.

Eger bir yerden bir program cektin ve onu makinaya kurmak istiyorsan,
README ve INSTALL dosyalarina bakmani tavsiye ederim. Onun disinda,
Makefile disyasinda tanimlanan compile edilme sekline gore derlemek icin
make komutunu kullanman yeterlidir.

Sevgilerle...

Sezen