Re: [LINUX:4031] Acil 3C905 ethernet network sorunu...

Ercan Altuntas (erc@ehb.itu.edu.tr)
Thu, 30 Jul 1998 10:08:40 +0300 (EEST)

3com'lar baglantinin UTP,BNC oldugunu otomatik olarak bulur. Bunu yanlis
bulmus olabilir. IRQ yanlis atanmistir (Daha buyuk bir olasilik). Bunlari
dmesg yazdiginizda ethernet karti ile ilgili bolumde bulabilirsiniz. Benim
tahminim buyuk bir olasilikla IRQ cakismasi veya IRQ'nun yanlis atanmasi
sonucu olmustur. more /proc/interrupts dediginizde su an kullanilan IRQ'leri
gorebilirsiniz. Eger IRQ cakismasi var ise digerinin IRQ'sunu degistirmeyi
deneyin. Eger IRQ'yu yanlis atamis ise karta istediginiz IRQ'yu atabilmeniz
icin lilo promptuna linux ether=/dev/eth0,io_port,IRQ seklinde atabilirsiniz.
Eger sisteminiz vereceginiz bir io_port ve irq calisirsa /etc/lilo.conf
dosyasina append = "ether=/dev/eth0,io_port,irq" satirini yazdiktan sonra
lilo'yu yeniden yuklemeliniz. (komut satirinda lilo yazmaniz yeterlidir.)

ErCaN