Re: [LINUX:4009] Veritabanlarinda =?iso-8859-9?Q?T=FCrk=E7e?= destegi

Bilgi Kuflu (bilgi@bilgiyayinevi.com.tr)
Wed, 29 Jul 1998 18:49:06 +0300

Gorkem Cetin wrote:

> Selam,
>
> Asagidaki veritabanlarinda Türkçe destegi verebilen (siralama) var mi ?
>
> Varsa hangi yollari izleyerek bu destegi verdiler?
>
> 1. Postgresql
> 2. Mysql

Her ikisi icinde sistemde Turkce dogal dil destegi olursa libc yordami ile
Turkce siralama yapabilecegi iddia edilmisti en son. Bunu deneyabilmek icin
listeye, Slackware 3.2 - Kernel 2.0.33 ve Turkce dogal dil destegi olmayan
makinama nasil Turkce dogal dil destegi yukleyecegimi sormus ama Burak
Dayioglu disinda bir cevap alamamistim. Burak'in onerileri de henuz
sonuclanmadi. O yuzden Dogal Dil Destegi cozumunu deneme sansim olmadi.

Yalniz, MySQL'e compile esnasinda bir tablo tanimlayarak, Turkce siralamayi
dogal dil destegi olmayan bir makinada da yapmak mumkun. PostgreSQL'de
zannedersem bu mumkun degil. Su anda benim kullandigim MySQL duzgun Turkce
siralama yapiyor. Yanliz "i" iceren SQL komutlarini buyuk harfle yazmak
gerekiyor. (insert yerine Insert gibi.. Bilmem senin icin bir problem
teskil edermi??)

Eger MySQL'e Turkce siralama destegi eklemek istersen izlenmesi gereken
yolu ve tanimladigim dosyalari yollayabilirim..

Gorusmek uzere...

Bilgi Kuflu                           mailto:posta@bilgiyayinevi.com.tr
Bilgi Yayinevi                        http://www.bilgiyayinevi.com.tr