Re: [LINUX:3895] linux'da interbase & oracle8

Bilgi Kuflu (bilgi@bilgiyayinevi.com.tr)
Sat, 25 Jul 1998 12:05:49 +0300

Arslan UNAL wrote:

> [...]
> denemeye karar verdim. Cok kolay kuruldu (tam windows tarzi
> bir kurulum bir-iki yes/no cevabi disinda herseyi kendi kurdu).
> Henuz calismasini test edemedim. RedHat 4 de calistigi
> diger linux ortamlarinda denenmedigi yaziyor sagda solda.
> Ancak interbase i download ettigim sayfada interbase'in
> "commercial" 5 versiyonunun 98'in 3.ceyreginde cikacagi
> yaziyordu. Simdi bu haber interbase in su anda linux icin
> ucretsiz olsa da ucretli hale gelecegi manasina mi geliyor?
> Ben mi yanlis anliyorum acaba? Bilgisi olanlar beni de aydinlatsin

Interbase'i dun kurdum.. Żlk intibam negatif. Baglandigin serverin
absolute path'ini vermen hicmi hic hosuma gitmedi. Perl kullandigim icin
IBPerl'de birkac birsey denedim. Surekli segmentation fault, core dump
aliyorum.

> 3- Su anda postgresql, mysql, interbase arasinda karar vermek
> durumundayim. Biliyorum bu konu listede arada bir konusulur ama
> iyi bir secim yapmaliyim. Cunku uzerinde bir cok program yazacagim.
> Sonra sil bastan yapa sansim yok. Bu nedenle tecrubeli
> arkadaslardan bu konuda bildiklerini paylasmalarini rica
> ediyorum.

PostgreSQL ve MySQL arasinda bir karsilastirma (ve diger database'ler)
icin asagidaki adrese bakabilirsiniz. Bana MySQL blob size ve row
lenght'teki ustunlukleriyle daha onde gibi geliyor. Yanliz MySQL
transactionlari desteklemiyor. Bu da eksi bir puan olabilir. (Yazari
transactionlarin hizi cok dusurdugunu, su anda kendisi icin daha onemli
kriterin hiz oldugunu, o yuzden ilerki versiyonlarda transactions
ekliyecegini ama onu da optional yapacagini soyluyor).

http://www.tcx.se/crash-me-choose.htmy

Hizda da MySQL cok farkli onde.

http://www.tcx.se/benchmark-results/result-msql,mysql,pg,solid.html

Yine de karari kendiniz verin.