Re: [LINUX:3796] Re: Veritabani

Bilgi Kuflu (bilgi@bilgiyayinevi.com.tr)
Tue, 21 Jul 1998 10:39:10 +0300

Burak DAYIOGLU wrote:

> Turkuaz vs. değil Türkçe doğal dil desteği önemli olan... Hacettepe Ünv.
> web sunucusu bir DG-UX'tir, Türkçe doğal dil desteği var, glimpse'i
> derledim, türkçe kelimeleri indeksletip aranır yapmayı kolayca başardım.
> glimpse'in türkçe için yaptığı özel hiç bir şey de yok...

O zaman soylediklerinden su sonucu cikarabiliriz:

Dogal dil destegi olmasi bir cok programin Turkce uyumlu calisabilmesi icin
yeterli olabilir. Peki ama Linux'un Turkuaz surumu ve listede okudugum kadari
ile Redhat 5.1 disinda bunu gerceklestirmek mumkunmu? Yani diger Linux
surumlerine Turkce dogal dil destegi eklemek olasimi? Eger bahsettigim
surumlerden farkli bir Linux kuruluysa, dil destegi eklemege calismak mi daha
kolay yoksa sil bastan deyip Turkuaz'a terfi etmek mi??

Gorusuruz..

Bilgi Kuflu                           mailto:posta@bilgiyayinevi.com.tr
Bilgi Yayinevi                        http://www.bilgiyayinevi.com.tr