Re: [LINUX:3766] Veritabani

Bilgi Kuflu (bilgi@bilgiyayinevi.com.tr)
Mon, 20 Jul 1998 16:03:39 +0300

Imran Geriskovan wrote:

> [...]
>
> Intranet bazinda web arayuzlu bir veritabani isimiz var.
> Sonra -hatta epey sonra- Internetede hizmet verecek.
> Simdilik 20-30 istemci ana makinadaki veri tabanina veri verecek/sorgulayacak.
>
> ODTU nun dagittigi Slackware CD si ile birlikte gelen veritabanlarina baktim.
> MySQL, CGI arabirimi WWWSQL ve Apache galiba isimizi gorecek.
> Ayrica MySQL yonetimi icin X arayuzude var ama xforms istedigi soyleniyor.
>
> Simdi sizlere danismak istiyorum:
>
> - xforms nedir? Ne ise yarar? Nasil bulunur? Tavsiyeler?
> - Yukaridaki kombinasyonu kullanan varmi? Tavsiyeler?

WWWSQL ve xforms konusunda bir bilgim yok ama MySQL'in 3.21.31 surumunu
kullaniyorum. Son derece suratli. (Diger SQl'lerden 2-3 kat suratli oldugu
soyleniyor. Ben Pentium 200 makinada, 250 saniyede ad,soyad,yas'tan olusan 3
fieldlik 350,000 kayit ekledim. Herhangi bir kayidi sorgulamasi ise 1 saniyenin
altinda idi). Kurulumu kolay. Birden cok islemci destegi var. DBI vasitasiyla Perl
uzerinden ulasiyorum MySQl'e. Bu da sorunsuz gibi gozukuyor. Ancak Apache ile
kullanmak icin PHP adli module tavsiye ediliyor (Bugun Mustafa Akgul'de bu dilden
bahseden bir mail atmisti). MySQL + PHP cok kisa bir sure once Web Techniques
tarafindan yilin Database cozumu secilmis. Bir incelemenizi tavsiye ederim.

http://outside.organic.com/mail-archives/mysql/Jun1998/0418.html

Ha bu arada yazarin destegi inanilmaz derece iyi. Her attigim maile birkac saat
icinde cozumle birlikte cevap aldim..

> - Baska bir kombinasyon tavsiye edermisiniz? Niye? Tavsiyeler?
> - Gecenlerde MySQL in Turkce destegi uzerine bir iki posta gelmisti galiba..
> Son durum nedir?

MySQL'in orjinal paketi icinde bircok dil destegi var ama bunlar arasinda Turkce
yok. Yalniz yazar istenen dil desteginin tanimlanabilmesi icin bazi esneklikler
tanimis. Bu sayede Turkce destegi eklemek olasi. Manualinde gosterdigi yolla ben
Turkce tanimlarini yapip programi bu sekilde compile ettim. Yalniz bu seferde
icinde buyuk "I" iceren komutlari kabul etmemesi gibi bir problem yasadim. Ayni
komutlari kucuk "i" ile yazinca problrm cikmiyordu. Bu Perl gibi kendi komutunu
kendin yazdigin script dilleri icin bir sorun yaratmiyordu ama ODBC gibi SQL'lere
standart buyuk harf komut gonderen arayuzlerde problem yasadim. MySQL'in yazari
ile birkac maillesme sonrasi, programin kucuk degilde sadece buyuk harfte yazilmis
komutlari kabul etmesini saglarsak bir problem cikmayacagini soyledi. Birkac ayar
yaptim, tekrar compile ettim ve su anda Turkce uyumlu calisiyor. Yalnizca kucuk
"i" iceren komutlar yollamiyorum SQL servera (insert into yerine Insert Into
yaziyorum ornegin) . Bunu yazar ilerki surumlerinde duzeltir herhalde ama su
andaki son durum bu.

Eger MySQL'e karar verirseniz, bana bir mail atin Turkce icin neler yapmaniz
gerektigini anlatayim.

Kolay Gelsin

Bilgi Kuflu mailto:posta@bilgiyayinevi.com.tr
Bilgi Yayinevi http://www.bilgiyayinevi.com.tr