Re: [LINUX:3749] StarOffice

baser mustafa (b054240@orca.cc.metu.edu.tr)
Mon, 20 Jul 1998 09:26:01 +0300 (WET)

On Sun, 19 Jul 1998, Sezai YILMAZ wrote:

> [...]
> yapmis. Bu kadar cok seyi bir arada beklemiyordum dogrusu. Kisacasi
> StarOffice'e bayildim.
> Fakat biliyorsunuz ki her gulun diken var. Makinayi asiri miktarda
> kasiyor (P133 intel, 32MB RAM). Bu kasma olayini azaltmak mumkun mu?. Yani
> Herseyi (spreadsheet, chart,...) birden acmasin. Hangisini kullanacaksam
> onu acsin. Boyle bir sey mumkun mu? Bir yerlerden StarOffice icin ikonlar
> cekmistim ama nerden hatirlamiyorum. Her bir uygulama icin ayri bir ikonu
> vardi. Fakat nasil ayri ayri calistirilir hicbir fikrim yok.

On tanimli olarak zaten ıo anda hangi programi kullaniyorsaniz o aktif
digerleri beklemede oluyor. yani her program ayni anda calisir durumda
degil yavas olmasinin nedeni cok buyuk bir program olmasi. SO 3.1
kullanicilari P200 64MB oneriyorlar ki sen var da SO 4.0 icin dusun.

> Diger bir sorun her kullanicinin dizinine kurulmasi sorunu. Sadece
> configurasyon dosyalarini kullanicilarin dizinine kopyalama opsiyonu yok
> mu?. Yani her kullanici ayni executable'lari kullansin istiyorum (Cok sey
> mi istiyorum?).

Evet bu mumkun eger baslangıcta kurmadan once root olarak

setup /net

demis olsaydin ve de kurulacak dizini herkesin ulasabilecegi biryer secse
idin (ornegin /usr/local/soffice gibi) o zaman calistirilabilir dosyalar
oraya yuklenecekti. Daha sonra her kullanici netsetup yuklu yereden

./setup /workstation

ile kendisine ait yapilandirma dosyalarini yukleyebilirdi

> Tabi bir de klasik problemim var. Turkce karakterler cikmiyor.
> Font ayari yapabilecegim herhangi bir secenek vardi ama iso8859-9 gibi
> birseyler yoktu. Bir de fontlar vectorel degil. Yani boyut buyudukce yazi
> da acayip oluyor.

Evet su fontlarin bozuk olmasi sorunu aslinda ben de de garip bir bozukluk
vardi taa ki soffice.wrapper.rpm (atm ismi aklimda degil) yi yukleyene
kadar. su anda oyle cok sinir bozucu bir gariplik yok fontlarda. Tukce
karakter sonrununa gelince, daha once cok yazdim ama yine yazayim.
Oncelikle su buyuk (i) harfini basamiyor alet nedenini de bilmiyorum. Eger
asagidaki dosyadaki iso8859-1 ler yerine iso8859-9 yazarsaniz turkce
basacak ancak buyuk (i) harfleri basilmayacak

(soffice dizini)/xp3/psstd.fonts

Yada dogru durust turkce basmak istiyorsan (buyuk i harfleri dahil) benim
gibi ilkel bir yontem deneyebilirsin. O da su

/usr/X11R6/lib/X11/fonts/75dpi

dizinindeki butun fontlari silip yerine

/usr/X11R6/lib/X11/fonts/tr_75dpi

dizinindeki fontlari kopylaya. ve yukarida bahsettigim (psstd.fonts
dosyasinda bir degisiklik yapma) degisikligi yapma. Yalniz hemen su
uyariyida yapayim: Bunu yapmanin bazi programlarda sikinti doguracagini
soylemisti linux ustadlari, ben bir sikintiya en azindan simdiye kadar hic
rastlamadim (3 aydir), ama yine de dikkat.

Bu kadarlada bitmiyor birda printere ogonkify ile gondermen gerekiyor onun
icinde

(soffice dizini)/xp3/Xpdefaults

dosyasinin icindeki ports kismina asagidaki degisikligi yapman gerekiyor

[ports]
lp=ogonkify -eL5 -SO -CTH | lpr -Plp0

burada lp0 benim /etc/printcap dosyasinda tanimli yazicim

Kolay gelsin. StarOffice gercektende Office uygulamalarinin stari.

Haaaaaaa su 95 li olan isletim sistemi!!!?!?!?! hayranlarinida unutmamis
Star Division, onlar icinde var Star Office, indirsinler ve kullansinlar,
MSnin neresinden donersen kardir.

> Eger bu konularda bana yardimci olursaniz
cok sevinecegim. Tam 3-4