Re: [LINUX:3686] sorun çıktı :) (SOS)

Savas Irez (savas@eniac.cc.selcuk.edu.tr)
Fri, 17 Jul 1998 14:22:16 +0300 (EEST)

On Thu, 16 Jul 1998, nizamettin Eryılmaz wrote:

> iyi günler ben bana yüklediğin linuxu açmaya çalıştım ama çalışmıyor
> lilo boot ta linux yazıp enter a basıyorum okumaya başlıyor ama en
> sononda şu mesajı veriyor
> dev/hda3 not clearly unmounted , forced mesajı çıkıyor sorun nedir

oncelikle linux nerede kurulu ?
burda soylenen, /dev/hda3 'u duzgun bi sekilde kapatamadigini ve acik
dosya vs oldugunu soyluyor...
normalde linux kapanirken(normal reboot ve shutdown gibi komutlarla) butun
disk bolumlerini unmount eder kapanmadan once...
burda da kapatilmadigini ve "check forced" diyerek diski kontrol ettigini
soyluyor...
Simdi burda /dev/hda3'un buyuklugunu ve bu check durumunda ne kadar
beklediginizi sormam gerekiyor...
cunku burda normalde diskte bir tarama yapar fsck ile.
eger burda uzun sure beklediginiz halde bir hareket
yoksa...hem ekranda (hem diskte) o zaman bi problem oldugunu
soyleyebilirim. ancak diskte hareket varsa o zaman beklemeniz gerek.

Savas Irez Selcuk Universitesi
email: savas@eniac.cc.selcuk.edu.tr Bilgisayar Muhendisligi
email: savasirez@hotmail.com
email: savas@konevi.cc.selcuk.edu.tr
Web: http://eniac.cc.selcuk.edu.tr/~savas
ICQ: 13399123
AIM: savasirez
-*
Hiroshima-45, Chernobyl-86, Windowz-95, Memfiz98 ?!?