Re: [LINUX:3669] Ynt: Re: adduser

Selami AKSOY (Selami.Aksoy@FliPPeR.BiTaV.Org.TR)
Thu, 16 Jul 1998 10:50:53 +0300 (EEST)

On Thu, 16 Jul 1998, Abdullah BAYKAL wrote:

> Tamam bende bunu biliyorum, ama her seferinde bunu yazmak istemiyorum,
> normal adduser
> kullaniminda home dizini sordugunda secimi bos gecersek default olarak /home
> altina aciliyor,
> ben bunun degismesini istiyorum.(slackware 2.0.30)
> iyi calismalar,

/usr/sbin/adduser iCinde

echo
echo -n "$LOGIN's home directory [/home/$LOGIN]: "
read HME
if [ -z "$HME" ]; then
HME="/home/$LOGIN"
fi
GHME="-d $HME"

Seklinde olan yeri

echo
echo -n "$LOGIN's home directory [/var/X11R6/home/$LOGIN]: "
read HME
if [ -z "$HME" ]; then
HME="/var/X11R6/home/$LOGIN"
fi
GHME="-d $HME"

Seklinde deGiStirirseniz sorununuz hallolur. /var/X11R6/home iCinde
istemiStiniz userlarI diye hatIrlIyorum..
ayrIca /usr/sbin/adduser2 diye bi script daha var. Onu deGiStirmek daha
kolay hemen en Ust kIsImda deGiSkenler tanImlanIyor.
BazI ufak tefek sorunlarI vardI ama onlarI halledebilirsiniz zannediyorum.

---
SaygIlar, Sevgiler

SeLaMi.