Re: [LINUX:3632] Re: IE 4.0 for Unix

Adem MECiT (bbm548@eti.cc.hun.edu.tr)
Wed, 15 Jul 1998 14:59:39 +0300 (MEST)

On Wed, 15 Jul 1998, Burak DAYIOGLU wrote:

> Mükemmel özet... Murat durumu çok iyi özetledi... Bu konuda uzun bir yazı
> da ben yazayım istiyordum ama bir türlü fırsat bulamadım...

Benim bu tur yazilarla biryere ulasilabilecegi konusunda umitlerim zaman
icerisinde kayboldu dogruyu soylemek gerekirse. Birisi cikip Burak'in
yaptigi gibi birtakim problemleri listeye geciyor. Daha sonra ne oluyor?
Bir sure listede ilgili konudaki mektup trafigi artiyor. Daha sonra da bir
hic. Tamamen bir hic.

> Bu durumu sonuçlandırmanın bir yolu olarak seçim yapmayı öngördüğümüz
> günlerde de çıkan tartışma/yanlış_anlaşma'ların sonucunda sadece "seçim
> fikrinin" üzerini örtmekle yetindik. Seçim fikrini gündeme getirmek için
> ikinci gayreti gösterenler, ben dahil, kimseden herhangi bir destek
> göremediler... Herkes bir köşeye sinip seyretti...

Secim konusu bana gore tam bir fiyaskoydu. Ben o toplantiya katilan
insanlardan biri olarak bir sure kendimi sucladim. Ankara'da TBD binasinda
toplantiya katilan insanlarin o kadar uzun bir sure kafa patlatarak
birseyler yapabilmek icin ne kadar ugrastiklarina ve caba
harcadiklarina sahit oldum. Bunun neticesinde cok farkli tepkiler
aldik. Ama aldigimiz tepkileri hakettigimize inanmiyorum. inet-tr 97'de
insanlarin birlestigi bir konu vardi. O da organizasyon problemi idi.
Kimsenin ne yaptigindan kimsenin haberinin olmadigini malesef gorduk.
Zaten sinirli duzeydeki isgucumuzu ne kadar sorumsuzca harcadigimizi
gorduk. Ama ne oldu? Yine bir hic.

> Nereye gidiyoruz? Herkesin kendi küçük ve kısıtlı "linux topluluğunu"
> kuracağı, herbirini Murat'ın o "expert" tanımına uygun 3-5 kişinin
> çekeceği dağınık bir organizasyona doğru gidiyoruz... Hareket
> kabiliyetimiz, hızımız ve gücümüz azalacağı gibi, tek bir "Türk Linux
> Hareketi" olarak ülke dışında gösterebileceğimiz "uniformity"'i de
> engelliyoruz. (Milliyetçi duygular söz konusu değildir. İçinde Türk geçen
> cümleleri daha dikkatli okumak isteyebilirsiniz.)

Tabi bu olayin bir baska boyutu. Ama kendi icerisinde organize olamayan
bir grup disariya karsi nasil bir butun olarak gorunup hareket edebilecek
bence oncelikle dusunulmesi gereken bu.

> Herkesin eteğindekileri döküp fikrini beyan etmesini bekliyorum. "Dur
> bakalım ne olacak..." diyenler için tek tek Aziz Nesin'in kulağını
> çınlatacağım...

Bence bu cok onemli. Hadi ben yine de birsey cikmayacagini dusunsem de
dusunduklerimi soyledim. Umarim yanilmisimdir. Umarim o bilmedigim, grup
calismalarina katildiktan sonra da hic gormedigim (ben buralarda ne de
olsa taze sayilirim) dayanisma, arkadaslik ve baglilik tekrar olusur.

Iyi Calismalar.

Adem MECIT