Re: [LINUX:3626] Re: IE 4.0 for Unix

Burak DAYIOGLU (burak@eti.cc.hun.edu.tr)
Wed, 15 Jul 1998 09:47:14 +0300 (MEST)

On Tue, 14 Jul 1998, Murat Arslan wrote:
> Bu konuda son sozum Sudur: Turkiye'de Linux, ve grubu, 4 sene
> once daha "kaLiteLi" ve daha "verimLi" idi.. Kapris yoktu, arkadaSLIk ve
> yardIm vardI. Ve bundan sonra da o eski "arkadaSLIga" uLaSabiLeceGimizi
> sanmIyorum, Cunku bunun iCin "kimse" bir Caba sarfetmiyor, sarfetmek de
> istemiyor, ne yazIktIr.

Mükemmel özet... Murat durumu çok iyi özetledi... Bu konuda uzun bir yazı
da ben yazayım istiyordum ama bir türlü fırsat bulamadım...

Linux Kullanıcıları Grubu olarak halimizin nicedir ne denli harap olduğu
ortada... Kimse kimseyi adam yerine koymaz, kimse birbirinin yaptığı işi
işten saymaz oldu. İş yapanlar da, ne yazık ki, işlerin manevi gelirini
gruba değil, kendine yazar oldu...

Bu durumu sonuçlandırmanın bir yolu olarak seçim yapmayı öngördüğümüz
günlerde de çıkan tartışma/yanlış_anlaşma'ların sonucunda sadece "seçim
fikrinin" üzerini örtmekle yetindik. Seçim fikrini gündeme getirmek için
ikinci gayreti gösterenler, ben dahil, kimseden herhangi bir destek
göremediler... Herkes bir köşeye sinip seyretti...

Nereye gidiyoruz? Herkesin kendi küçük ve kısıtlı "linux topluluğunu"
kuracağı, herbirini Murat'ın o "expert" tanımına uygun 3-5 kişinin
çekeceği dağınık bir organizasyona doğru gidiyoruz... Hareket
kabiliyetimiz, hızımız ve gücümüz azalacağı gibi, tek bir "Türk Linux
Hareketi" olarak ülke dışında gösterebileceğimiz "uniformity"'i de
engelliyoruz. (Milliyetçi duygular söz konusu değildir. İçinde Türk geçen
cümleleri daha dikkatli okumak isteyebilirsiniz.)

Yakın gelecekte grup daha da çözülecek gibi görünüyor. Öyle bir hale
geldik ki, kimse diğerine güvenmez, "Salla hibinoyu, uğraşsın" der
vaziyete geldi. (Bizzat kendimden biliyorum)

Linux organizasyonunda kimsenin liderlik, önderlik vs. gibi bir
hedefi/pozisyonu olamaz. Ancak yine de bu grubu temsil edecek, dışarıya
karşı söz söyleme ve grubun tüm üyelerine tek tek sormadan "iş
yapabilecek" bir gruba ihtiyaç açıktır. Son örneklerinden birisi
@linux.org.tr adresini elinde tutan bir sevgili arkadaşımızın "Salla tüm
linux'ları. En iyisi slackware, kalanı hatalı çalışıyor" bağlamında
listeye attığı bir mesajdır. Bu adamcağızı tanıyan bir tek Allah'ın kulu
bulamadığım halde, adam bir biçimde @linux.org.tr adresi alabilmiş...

Tüm bu birbirini iplemezliğin sonucu olarak İnternet üzerindeki
varlığımızın göstergesi olan web ve ftp sitelerimiz çalışmaz halde...
(Özellikle birisini kastetmiyorum, öyle olsa çoğunuzun bildiği gibi özel
mesaj gönderip fikirlerimi beyan ederdim.) Kimse İnternet sitemizin
ucundan tutmadığı gibi, bunun da gerekli olduğunu düşünemiyor. Türkiye'de
sadece linux'la ilgili ftp arşivi barındıran o kadar çok site varken,
ftp.linux.org.tr'da 2-3 dağıtımdan başka hiçbir şey yoktur! (www ve ftp
için daha sonra tekrar yazacağım, uzatmak istemiyorum)

Herkesin eteğindekileri döküp fikrini beyan etmesini bekliyorum. "Dur
bakalım ne olacak..." diyenler için tek tek Aziz Nesin'in kulağını
çınlatacağım...

Türkiye bizimle gurur duyuyor... Türkiye bizimle gurur duyuyor...
Türkiye bizimle gurur duyuyor... Türkiye bizimle gurur duyuyor...

sevgi, saygı, linux
burak

ps: Bu "sevgi, saygı, linux" bizim birlik ve beraberlik sloganımız gibi
gelmeye başladı bana... :)