Re: [LINUX:3621] login id

Selami AKSOY (Selami.Aksoy@FliPPeR.BiTaV.Org.TR)
Tue, 14 Jul 1998 22:42:07 +0300 (EEST)

On Tue, 14 Jul 1998, Doruk Fisek wrote:

> Selam!
>
> Slackware 3.4 kurulu bir makinada, 8'den uzun karakterli login id
> tanimlayamiyorum. Adduser dedigimde,
>
> Login name for new user (8 characters or less) []:
>
> diyor. login.defs'te max. password uzunlugunu degistirmenin yolu var, ama
> max. login id uzunlugunu degistirmek icin bir opsiyon bulamadim.
>
> Doruk

8 karakterden bUtUk username ler Linux dahil hemen hemen bUtUn Unix lerde
bir takIm problemlere sebep olabiliyor. iSlem yapIlIrken ilk 8 harfe
bakIlmasI gibi vs. vs.
Bu sebeple adduser veya useradd proGramI 8 karakterden fazla user aCmanIza
izin vermiyor. Ama illa ki ben 8 karakterden fazla username aCIcam
derseniz /etc/passwd /etc/shadow dosyalarIyla oynayarak halledebilirsiniz.
Ama Sayet olursa CIkacak sorunlarI da Onceden gOze almanIz gerekir.

---
SaygIlar, Sevgiler

SeLaMi.