Re: [LINUX:3611] Re: ipmasq

Devrim SERAL (devrim@Tef.Gazi.Edu.TR)
Tue, 14 Jul 1998 13:51:07 +0300 (EEST)

On Tue, 14 Jul 1998, Taner Akbulut wrote:

> Bununla ilgili benim bir sorum olacak.
> Su anda NT uzerinde (aciklarindan dolayi :() Guardian yazilimi ile
> ugrasiyorum. (Ben de istemiyorum ama is iste ne yaparsin.) Bu yazilim LAN
> uzerindeki IP adreslerini internet cikisi yaparken gercek adreslere
> donusturuyor. Bu IPmasq ile ayni sey mi? Yani Linux bunu tabii olarak mi
Selamlar
IP masquerade feature on a Linux host, allowing connected computers that
do not have registered Internet IP addresses to connect to the Internet
through your Linux box. It is possible to connect your machines to the
Linux host with ethernet, as well as other kinds of connection such as
a dialup ppp link. This document will emphasize on ethernet connection,
since it should be the most likely case.

EGer ingilizcesi olmayanlar iCinde aCiklarsak, LinuX Size verilmemi$
bir IP bloGuna sahip makinalari Internete PPP ethernet,vs Uzerinden
baGlanmak iCin kullanilabilir ...
Bu olaylar IP-Masquerade dokumaninda gayet iyi anlatiliyor...
Bu arada LinuX kerneline bu desteGin verilmesi lazim yani makina
KUrUlurkenden bunu desteklemiyor.. Kernel derlendikten sonra mUkemmel bir
$ekilde yapiyor hatta Sanal IP verdiGiniz AG Uzerine LinuX makinayi
firewall olarak kullanabilirsiniz dOkUmanlar gayet iyi aCikliyor...

> sagliyor? Bu bilgiye sunun icin ihtiyacim var ki eger uslerimi bazi
> konularda ikna edebilirsem Linux kurulumunu saglamaya calisacagim.
> Gerci biraz zor olacak ama (Cunku burada NT kurulur kurulmaz Nuke ile
> gocertmisler ama bizimkiler vazgecmemis. Bunun yerine guvenlik icin bir
> de guardian software almaya kalmislar.)

Bizdede nedense Bu Microsofta bayaGi sevgi var !!!! Ama ben tekeli yinede
kiracaGim..;)
dS
GUTEF Sys. Adm.