[LINUX:3518] Re: Fw: Re: Cname ve Virtual Host (fwd)

alp@prizma.net.tr
Wed, 8 Jul 1998 18:05:39 +0300 (EETDST)

hehhe yaw dns adminlik isim oldugunu bende tahmin ettim onun icin bu kadar
mail attim belki ona gerek duymadan bir sekilde yapilabilir dusuncesiyle

tesekkurler
---------- Forwarded message ----------
Date: Wed, 8 Jul 1998 17:40:45 +0300 (EET DST)
From: Yavuz Selim Komur <komur@bilkent.edu.tr>
To: Multiple recipients of list <linux@bilkent.edu.tr>
Subject: [LINUX:3518] Re: Fw: Re: Cname ve Virtual Host (fwd)

On Wed, 8 Jul 1998 alp@prizma.net.tr wrote:

> Gonderdiginiz virtual ornegini zaten gordum benim soylemek istedigim
> <VirtualHost 139.179.10.17> burdaki ip yi siz siyaset.bilkent.edu.tr ye
> Cname yolu ile tanitmissiniz.Ben ip yi CNAME ile tanimlamam icin DNS
> admine soylemem gerekir.Cname ile tanimlayinca ornekteki gibi yapilir

Her ne kosulda olursa olsun senin bir dns admini ziyaret etmen
gerekiyor.. Verdigin host isminin baskalari tarafindan gorulmesi icin
admin ziyareti sart :)

> veya soyle soyleyeyim benim yesil.dunya hostlu bir makinem var diyelim ben
> apache icin mavi.yesil.dunya veya sari.yesil.dunya gibi hostlar yapmak
> istiyorum (CNAME tanimlamasi yapmadan veya ip kullanmadan) bunu yapmak
> mumkun mu eger mumkun degilse sadece ip im varsa nasil yapabilirim

Sen istedigini yapablirsin ama bu yaptiklarinin baskalari tarafindan
gorulmesi icin kayit edilmesi gerekiyor.

Apache 1.3 surumunde IP tanimlamadan da yapilabiliyor.. apache ayarlari
1.2 'ye gore farkliliklar var..

yani

siyaset.bilkent.edu.tr. IN CNAME www.bilkent.edu.tr.

gibi.