Re: [LINUX:3509] Re: MySQL ve Turkce

Bilgi Kuflu (bilgi@bilgiyayinevi.com.tr)
Wed, 08 Jul 1998 10:06:47 +0300

Burak DAYIOGLU wrote:

> İngilizce sort array'i harflerin sırasını karşılaştırmak için libc
> yordamlarından faydalanıyorsa, LANG env.var.'ını Türkçe için set etmen
> yeterli olacaktır...

Hayir, kendi her dil icin ayri bir sort tablosu tanimlamis. Ben Turkce tabloyu
tanimladim ve dogru sekilde Turkce sort yapiyordu. Ama bu seferde programda
buyuk harfle yazilmis 'I' iceren SQL komutlarini (ornegin INSERT INTO,...)
kabul etmemeye basladi. Ayni komutlari kucuk harfle yazinca sorun cikmiyordu.
Problemi MySQL'in yazarina dun bir mail ile bildirdim. Az once aldigim mailde
bu sorunu cozecegini soyledigi bir yama yollamis. Eger cozerse Turkce desteli
son derece kuvvetli bir SQL server olacak MYSQL. Herkese tavsiye ederim.

Gorusuruz...

Bilgi Kuflu                           mailto:posta@bilgiyayinevi.com.tr
Bilgi Yayinevi                        http://www.bilgiyayinevi.com.tr