Re: [LINUX:3379] niye iki ekran ve windoz ayrica da Multiprocessing

Burak DAYIOGLU (burak@eti.cc.hun.edu.tr)
Thu, 2 Jul 1998 12:59:53 +0300 (MEST)

On Thu, 2 Jul 1998, Baris Cenberci wrote:
> Dual monitor desteginin aslinda cok acik bir nedeni var... Eger 3d
> uygulamalar, ya da grafik kismi agir vs. islerle ugrasiyorsaniz,
> programi bir yerde calistirip, sonuclari bir yerde gormek kimi zaman
> onemli ve de rahat olabilir. Taa kernel 0.99.x icin bile dual monitor
> patch'i var, vc'lar icin... Ancak X icin olan patch'i henuz bulamadim..
> (Isin acikcasi aramadim, isteyen ancak, Altavista'da advanced search'de,
> (Linux OR (X windows) OR (Xwindows)) AND (Dual (Monitor OR Display))
> query'sini girebilir. (Biz sanki query yazmayi bilmiyoruz falan demeyin,
> [...]

Biz sanki query yazmasını bilmiyoz! :)

> Multiprocessing isinu lutfen multiprocessor isiyle karistirmayalim...
> Multiprocessing, bir processor'un, birden cok process'i isleyebilme
> ozelligi'dir ve tamamen isletim sisteminin bir ozelligidir.. Islemciler

process'leri işlerken zaman paylaştırılması gerekliliğini ve iki
process'in tümüyle eşzamanlı çalışmasının aslında olanaklı olmadığını da
hatırlatmakta yarar var. (tek işleyici için geçerli olmak üzere...)

selamlar,
bd