Re: [LINUX:3339] Re: Windoze98 unleashed B-)

Devrim SERAL (devrim@Tef.Gazi.Edu.TR)
Wed, 1 Jul 1998 12:50:44 +0300 (EEST)

On Wed, 1 Jul 1998, Esref DERiNKAYA wrote:

> [...]
> multitask derken ayni anda birden cok islemi birden yapmayi kastediyorsan
> bunu Linux bile basaramiyor. "Ayni anda" iki islemin birden yapilmasi klasik
> mikroislemci yapisina aykiri. (Gerci yeni mikro islemciler bu destegi
> vermeye basliyacak gibi gozukuyor ama..) Linux'un multitask yapisinda
> programlar "task"lar (yani processler) halinde calistiriliyor. Her bir
> proses icin bir calisma zamani ayiriyor isletim sistemi. Ve "sirayla" tum
> prosesleri calistiriyor. Dedigim gibi "sirayla", ayni anda degil. Windows
> 98'de benzeri bir islem yapiyor. Her nekadar linux kadar basarili degilse
Selamlar..
Bir konuya deGinmek istiyorum birden fazla i$lemcili sistemlerde
multitasking mUmkUn ama dediGiniz gibi tek i$lemcilerde ancak sirayla
yapilabiliyor.. Tabii tUm sUreClere bir Oncelik veriliyor ve BUna gOre
Cali$tiriliyor... Bu arada Windows bu multitaskingi bile tam olarak
beceremiyor!!

> [...]
> Linux>Windows xx. Bu bir gercek. Ancak ev kullanimina gelince, isin eglence
> yonune gelince sizde kabul edin Linux'un henuz eksikleri var. Henuz son
> kullaniciya yonelik degil. Tekrar soyluyorum. Eger network altinda
> kullanacaginiz bir makine varsa kesinlikle linux. Ama evde kullanirim, oyun
> oynarim, arada bir modemle internet'e baglanirim, "Excel'de" uygulama
> yaparim, "word" kullanirim derseniz nasil linux diyebilirsiniz ki. Linux
> altinda ne bir "excel" var ne de bir "word", ayrica linux altinda ppp
> internet'e baglanmayi herkes yapabilecek mi?

EGlence her$ey deGildir ama LinuX'un mazisi daha 6 seneye dayaniyor
tabiki EGlence ve diGer ofis uygulamalarda MS yakalamasi $imdilik
gOzUkmUyor(Ama yakalayacaktir) ..Bu arada sanirim Star Office uygulamasi
vardi.. Birde Gimp kullaniyorum bayaGi gUzel i$imi gOrUyor..;)

Bence Win98 de son kullaniciya yOnelik deGil!!
CUnkU tUm yetkiler sistem eline verilmi$ siz sadece sistem yUklenirken
oturup bakiyorsunuz !! NEyin yUklendiGinden nerelerin deGi$tiGinden
haberiniz olmuyor!! Bu arada bence GUI ile yUklenmesi ve kullanilmasi ona
pek arti Ozellik kazandirmiyor.. O sadece gOz boyamak iCin!!
Gidip 386 mono ekranli ve ekrankartli bir makinaya bu OS'u
yUkleyemiyorsunuz.. illede belli bir donanim Ozelliklerine sahip
olmaniz gerekiyor..

> Bence bir "isletim sistemi fanatigi" olmanin hic anlami yok. Biraz gercekci
> dusunmek lazim. Isletim sistemlerinde ustunluk goreceli bir kavramdir ve
> kullanildigi yere gore degisir. Bazi kullanim alanlarinda windows, bazisinda
> linux ustundur.(hatta gulmeyin ama bazi yerlerde en iyi cozum "DOS" tur).
>
> Saygilar ve sevgiler,
Bu konuda haklisin herkesin i$ine gelen i$letim sistemini kullanmasi en
iyisidir .
Sevgi , saygi &LinuX
dS