Re: [LINUX:3330] Re: Windoze98 unleashed B-)

Esref DERiNKAYA (derinkaya@cs.kou.edu.tr)
Tue, 30 Jun 1998 23:38:35 +0300

Selam,
Multi-task derken ne kastettigini anlayamadim. Sanirim Multi-User destegi
demek istedin. Hayir Windows 98'in boyle bir destegi yok. Zaten evimde
kullandigim bilgisayarda da boyle bir destege ihtiyacim yok. Ama eger
multitask derken ayni anda birden cok islemi birden yapmayi kastediyorsan
bunu Linux bile basaramiyor. "Ayni anda" iki islemin birden yapilmasi klasik
mikroislemci yapisina aykiri. (Gerci yeni mikro islemciler bu destegi
vermeye basliyacak gibi gozukuyor ama..) Linux'un multitask yapisinda
programlar "task"lar (yani processler) halinde calistiriliyor. Her bir
proses icin bir calisma zamani ayiriyor isletim sistemi. Ve "sirayla" tum
prosesleri calistiriyor. Dedigim gibi "sirayla", ayni anda degil. Windows
98'de benzeri bir islem yapiyor. Her nekadar linux kadar basarili degilse
de -yine de yapiyor-.

Bu arada linux'a "tapanlara" seslenmek istiyorum. Kabul ediyorum
Linux>Windows xx. Bu bir gercek. Ancak ev kullanimina gelince, isin eglence
yonune gelince sizde kabul edin Linux'un henuz eksikleri var. Henuz son
kullaniciya yonelik degil. Tekrar soyluyorum. Eger network altinda
kullanacaginiz bir makine varsa kesinlikle linux. Ama evde kullanirim, oyun
oynarim, arada bir modemle internet'e baglanirim, "Excel'de" uygulama
yaparim, "word" kullanirim derseniz nasil linux diyebilirsiniz ki. Linux
altinda ne bir "excel" var ne de bir "word", ayrica linux altinda ppp
internet'e baglanmayi herkes yapabilecek mi?

Bence bir "isletim sistemi fanatigi" olmanin hic anlami yok. Biraz gercekci
dusunmek lazim. Isletim sistemlerinde ustunluk goreceli bir kavramdir ve
kullanildigi yere gore degisir. Bazi kullanim alanlarinda windows, bazisinda
linux ustundur.(hatta gulmeyin ama bazi yerlerde en iyi cozum "DOS" tur).

Saygilar ve sevgiler,

Not: Hala kimse soylemedi, ayni anda 2 ekran karti kullanarak 2 ayri
monitoru linux'a nasil tanitirim? Mesela birinde X calistirmak istiyorum
digerinde ise bash calistirmak(yada doom oynamak :) ). ? Kolay gelsin. :)