Re: [LINUX:3323] Log dosyasini gunluk degistirmek.

Serkan Hamarat (hamarat@efes.net.tr)
Tue, 30 Jun 1998 18:32:03 +0300

Arslan UNAL wrote:

> /var/adm/messages dosyasina kaydedilen log kayitlarinin
> hergun baska bir dosyaya (ornek o gunun tarihini ad olarak
> verdigim bir dosyaya) kaydettirmek istiyorum. Loglari
> saklamam lazim ve tek dosyada kalirsa dosya cok sisiyor.
> Ilgilenenlere tesekkurler.
> Arslan

Bi tane batch file yazman lazim. Ornek olarak :
#!/bin/sh
mkdir /var/log/old
mv /var/log/messages /var/log/old/messages`date +%Y%m%d`
killall -HUP syslogd
gzip /var/log/old/messages`date +%Y%m%d`
exit
Bunu daha da gelistirmek senin elinde. Mesela dosyanin buyuklugunu
falan da kontrol ettirebilirsin. Dosya ismini parametre olarak almasini
saglayabilirsin. Birden fazla dosya icin bir dongunun icinde calismasini

saglayabilirsin. Asagidaki adreste unix batch file nasil yazilir
anlatiyor:
http://theory.uwinnipeg.ca/localfiles/infofiles/bash/bashref_toc.html