Re: [LINUX:3267] Re: Red Hat 5.0 ve birkac soru

Umut Gokbayrak (santana@turk.net)
Thu, 25 Jun 1998 22:12:10 +0000

Selamlar

Linux ile internete baglanmanin pek cok yolu var. Ben kendime en pratik gelen
yolu anlatayim. Ben minicom adi verilen terminal programini kullanarak
internet baglaniyorum hicbir sorun yasamadim.

* Ilk olarak makinada ppp destegi olup olmadigindan emin olmak icin
ppp destegi ekleyerek yeniden derleyin.

--buradan sonrasinda modemi tanittiginiz ve de nameserver vs. ayarlarini--
--yaptiginizi, minicom programina sahip oldugunuzu varsayacagim.------

* minicom'u calistirin. atdt08220000000 seklinde yazarak telefon numarasini
cevirtin. username ve password girdikten sonra Ctrl+A+Q tuslarina basin
ve minicomdan cikin.

* pppd -d -detach /dev/cua1 yazip ppp deamonunu calistirin. tamam hersey bitti.

cua1=com2 hesabina gore modeminiz nerede ise ona gore degistirin. Bu satir
biliyorum cok uzun, onun icin bu satiri .bashrc dosyanizin veya hangi
shelli
kullaniyorsaniz ona gore ppp='pppd -d -detach /dev/cua1' seklinde yazarak
alias
tanimlarsiniz. Bundan sonra bu satiri yazmak yerine ppp yazmaniz yeterli
olur.

Saygilarimla
Umut Gokbayrak
http://visitweb.com/linux