Re: [LINUX:3266] Turkuaz la internet

Umut Gokbayrak (santana@turk.net)
Thu, 25 Jun 1998 22:00:58 +0000

Selamlar

Sizin ugrasmaniz gereken konunun adi IP Masquareding. Kisaca olayi
ozetleyeyim...

* Kernele IP Masquareding destegi ekleyerek tekrar derleyin.
* /etc/rc.d/rc.local dosyayisinin icine asagidaki satirlara benzer iki satir
ekleyin.
Buradaki IP numarasi yerine(isaretli yerler) izin vermek istediginiz IP
numaralarini yazin.
Wildcard kullanabilirsiniz... Tabii ipfwadm paketinin kurulu olmasi lazim.
Asagidaki satirlari elle de girebilirsiniz. Tabii tercih sizin...

ipfwadm -F -p deny
ipfwadm -F -a m -S 192.168.0.2/32 -D 0.0.0.0/0
^^^^^^^^^

* Diger makinelerde gateway olarak modemi olan makineyi tanimlayin. Diger
makinalarda da
nameserver vs. ayarlarini aynen yapin.

Daha cok bilgi icin HOWTO'lara bakin. Burada sadece ana hatlari ile ne
yapilmasi gerektigini
yazdim. Bu sekilde ile sadece Linux makinalar degil Windows veya Apple
makinalari bile internete
baglayabilirsiniz. Yalniz tavsiyem en azindan 3-4 makinaya bir modem veya
kiralik hat
kullanmanizdir cunku 10 makina kaldiracak modem+ISS ben henuz bilmiyorum. :)

Saygilarimla, kolay gelsin
Umut Gokbayrak

http://visitweb.com/linux
http://visitweb.com/umut_gokbayrak