Re: [LINUX:3162] Re: Linux Dagitim...

Alchemist The GREAT (alchemy@sentinel.che.hun.edu.tr)
Fri, 19 Jun 1998 05:22:09 +0300 (EEST)

On Fri, 19 Jun 1998, Emre Sumengen wrote:

[sildim, evet, ben sildim]
> Linux, ve slackware gayet kolay kurulabiliyor. Ayrica o cok ovulen redhat
> (yada turkuaz, ayni tabandanlar) install'ini da hic begenmedigimi
> belirtmeliyim. yani en azindan hic de o kadar abartilacak kadar guzel bir
> install degil. bence isletim sisteminin kendi kendine kararlar vermeye

Iyi ama benim gorusum, hich olmazsa oyunu rakibin tarziyla oynayip,
ornegin, kurulum bile yapmaya cekinen kullanici kesimini Linux tarafina
cekmek bence. En azindan, bunu yapabilen insanlar "yaw ben bunu
kurabildiysem kullanabilirim de" moduna girebilirler, hatta girmeliler.
Cunku kesinlikle olayin zor hich bir yani yok. Yalniz bol sabir, biraz
English (gerci artik tr-ldp var ama onun disinda aradiginiz veya ayrintili
bilgi almak istediginiz kaynaklarin tamami Ingilizce), ayrilacak biraz
vakit, ve tartisma listelerini takip etme, en onemlisi de KORKMAMAK. Eh,
bunlarin hepsini zaten WinDoze '95 gibi OS'ler de istiyor (acikcasi,
bugune kadar WinDoze '95'de Dial-Up Internet ayarlarini kendi basina
yapabilen bir son kullanici gormedim. MS Network icin de ayni sey gecerli)

Ha,eger kullanici kurulum bile yapamiyorsa zaten 95'in en ufak hata
mesajinda bile makinayi kapip bilgisayarcida solugu alan, bir de ortaligi
"Bana bozuk bilgisayar sattiniz!!!" diye velveleye veren bir tiptir ki,
boylesinden zaten Linux'cu olmaz, Linux'un da boyle adamlara ihtiyaci
olmaz (bence)

[yine sildim]

> Bu arada, Linux'u kurmak da kolaydi dedim yazimin basinda .. Aman kimse
> yanlis anlamasin. Kurmak kolay ama, yonetmek, kullanmak da bir o kadar
> zor, ve emek isteyen bir is. Yani makinanizin dislileri ile aranizda
> windows 95'in hava yastigi yok, ve bacadan cikan dumani
> hissedebiliyorsunuz linux kullanirken.
Hmm, hos bir benzetme ama makinanin dislilerine bu kadar yakinken nedense
bizi bir anda patlak bir airbag dolayisiyla dislilerin arasina ativeren de
nedense her zaman windoze (veya MS yazilimlari) oluyor.

Gercekten de kotu yonetim veya donanim arizasi olmadiktan sonra bir
LinuX/UNIX sistemin coktugunu hich gormedim.

> Bu kadar laftan sonra, Windows mu kullanalim derseniz ...
> HAYIR ! Bilgisayar basinda iki yil pineklerim, Linux'u tamamen ogrenirim,
> ve Linux kullanirim derim .. Windows 95 ve turevleri kullanmaktan Cok Cok
> daha da iyi olduGunu iddia ederim .. (tabiiki bazi konularda hala windoze
> onde, ornegin hardware destegi, yazilim ve firma destegi, multimedya
> gibi... Ama Linux, her gecen gun daha iyiye gidiyor. Ve gitmeye de devam
> edecek bence ..)

Kesinlikle!! Gerci uretici firmalar hala daha (ethernet kartlari disinda)
UNIX/LinuX icin surucu cikartmayi hich dusunmuyorlar ama eninde sonunda
bunun da bir piyasa oldugunu gorecekler ve bence gereken destegi
verecekler. Bir de LinuX'un kendisi bazi seyleri desteklese, elaleme karsi
yuzum hich yere gelmicek ama (external Iomega Ditto konusunda hala ellerim
bosh) yine de gosterdigi performans ve butunlukle nice benim diyen NT
server'lari bile utandirmistir Linux (eee, MS bile kullandigina gore B)

> So, Stay Tuned for More and More Linux :>
>
> Emre SUMENGEN
> semre@alpha.eng.ege.edu.tr
> Ege Universitesi
> Kimya Muhendisligi

,-~~-.____ Alchemist The GREAT
( ) 0 Res. Asst., SysAdmin
==== // Hacettepe University
/ \-'~; /~~~(O) Dept. of Chemical Engineering
/ __/~| / | 06532, Beytepe, ANKARA/TURKEY
=( _____| (_________| E@MAIL: alchemy@sentinel.che.hun.edu.tr

LINUX; Why use Windows, when there is a door?