Re: [LINUX:3143] boot from /dev/hdb1

Emre Sumengen (emre@prometheus.sci.ege.edu.tr)
Fri, 19 Jun 1998 03:10:12 +0300 (EEST)

On Thu, 18 Jun 1998, Bilgehan Turan wrote:

> ama sonra ben ben windows'u /dev/hdb1' den ettirtmek istedim
> linux setup'indan lilo'yu oyle configure ettim
> (lilo.config 'i check ettim )
> ama ne yazikki hala /dev/hda1'den boot ediyor win95'i
> acaba extra bir degisiklik yapmam gerekiyor mu?

makinanizin default olan /dev/hda1 disinda bir partitiondan boot etmesini
istiyorsaniz, bunu ancak fdisk ile yapabilirsiniz .. Ben linux'un
fdisk'ini kullanmanizi tavsiye ederim. Cok daha guvenli.
fdisk'i calistirdiktan sonra (tabiiki root olarak) boot etmesini
istediginiz partitionun bootable flag'ini set edin (a komutu ile) ve bu
partition disinda hicbirininin bu flag'a sahip olmadigindan emin olun ...
Tabi hicbir sekilde guvence veremiyorum. Fdisk ve partition table'lar her
zaman tehlikelidirler ve kurcalanmak icin GeRcEk bilgi isterler. Umarim
basiniza birsey gelmez, yine de yedekleyin , ve dikkatli olun...
Bootable flag o kadar onemli birsey degil, ancak yanlislikla linux
partitionunuzu silerseniz cok ugrasirsiniz.
Cok cok dikkat

Emre SUMENGEN
semre@alpha.eng.ege.edu.tr
Ege University