Re: [LINUX:3112] telnet,ftp

Doruk Fisek (dfisek@linux2.tse.org.tr)
Wed, 17 Jun 1998 14:05:40 +0300 (EEST)

On Wed, 17 Jun 1998, esref derinkaya wrote:

> Sisteme sadece belli userlara telnet hakki vermek istiyorum. Ancak tum
> kullanicilarin ftp hakki olsun istiyorum. Yani sisteme sadece benim
> passwd dosyasinda shell kismina /dev/null yazinca ftp yapilamiyor.
Telnet hakki vermek istediginiz kullanicilara ayri bir grup tanimlayin.
Bash'in (ya da default ne shell kullaniyorsaniz) owner'ini da o group
yapin, other'a rwx hakki vermeyin. Boylece o grup disinda herhangi biri
girdigi zaman shell'leri bash olmasina ragmen bash'i calistiramayacak ve
connection kesilecek.

Bu ftp cekip login olmalarini engellemez.

Doruk