Re: [LINUX:3112] telnet,ftp

Selami AKSOY (Selami.Aksoy@FliPPeR.BiTaV.Org.TR)
Wed, 17 Jun 1998 13:46:59 +0300 (EEST)

On Wed, 17 Jun 1998, esref derinkaya wrote:

> Sisteme sadece belli userlara telnet hakki vermek istiyorum. Ancak tum
> kullanicilarin ftp hakki olsun istiyorum. Yani sisteme sadece benim
> istedigim userlar telnet yapsin. Ancak Tum userlarinda ftp hakki olsun
> istiyorum.
> passwd dosyasinda shell kismina /dev/null yazinca ftp yapilamiyor.

/etc/shell iCine yazarsanIz o zaman ftp hakkI olur.. ama bence yOntem o
olmamalI... shell'i normal olarak bash, csh, tcsh filan
verdikten sonra /etc/login.access diye bi dosya var.. Oraya

-:ALL EXCEPT user1 user2 user3 user4 user5:ALL
yazarsanIz user1 ser2 user3 user4 user5 haricindeki kimse telnet Cekemez
makineye.. login/password'U doGru yazsa bile "Login incorrect" hatasI
alIr. Ama ftp, pop2, imap falan filan gibi herSey CalISIr.

Tabi herkesin bi yOntemi vardIr. Ben bunu kullanIrIm. Siz isterseniz
shell'i /dev/null, /bin/false filan yapIn ve bunlardan hangisini
kullanIyorsanIz o kiSinin ftp yapabilmesi iCin bunu /etc/shell'e yazIn..
SeCim sizin.

Kolay gelsin.

---
SaygIlar, Sevgiler