Re: [LINUX:2082] Re: 8 karakter olayinin login id versiyonu

Ali Gunduz (ali@Bilkent.EDU.TR)
Tue, 28 Apr 1998 02:20:46 +0300 (EET DST)

On Tue, 28 Apr 1998, EmrE SuMENGEN wrote:

> Boyle bi kisitlama oldugunu sanmiyorum. Yani bilinen birkac makinada 10
> hane loginler kullaniliyor.

Boyle bir kisitlamayi bende gormedim. Ama bazi sorunlara yol
acmiyorda degil hani. OSF'te 8 karakterden uzun loginlerin X interface'i
ile login olurken giremediklerini gordum. sendmail'de ilk 8 karaktere
bakiyordu yanlis hatirlamiyorsam (bir yanlisim varsa duzeltiverin).
Solaris'te de 8 karakterden uzun bir account acip user'in home
directory sinde ls -l yazarsaniz orada da sadece ilk 8 karakterin
yazildigini gorursunuz.

Bunlarin disinda daha ciddi bir soruna yol actigini gormedim.
Varsa bende bilmek isterim.

Iyi gunler

> Ama emin degilim, yani default olarak 8 secilmis olabilir.
> Fakat dediginiz gibi 10 haneye bir yerden ceviriliyor olmali. Ancak
> nereden oldugunu bilemiyorum. Sorry.
>
> Bilen varsa ogrenmek isterim tabii ki.

> + Emre SUMENGEN +
> * Ege University *
> + Chemical Engineering Faculty +
> * <semre@alpha.eng.ege.edu.tr> *

Ali Gunduz
Industrial Engineering Department, Senior UNIX System Administrator
Bilkent University Computer Center, ANKARA