Re: [LINUX:2045] Swap, disk optimize, gimp..

Serkan Hamarat (hamarat@efes.net.tr)
Mon, 27 Apr 1998 22:57:02 +0300

Ekrem ORAL wrote:

> Merhabalar;
> Bir kac sorum olacak:
> 1- X altinda Netscape Communicator 4.0? ile bir kac program daha actigimda
> bilgisayar acaip tirmaliyor. Swap alanini arttirmak istesem:
> /dev/hda1 - 850 - FAT16
> /dev/hda21 - 331 - Linux Native
> /dev/hda22 - 39 - Linux Swap
> hda1'den bir kismini yeniden swap olarak atamam mumkun mu?

Netscape'in Linux'u tirmalatmasi sorunu daha fazla islem gucu
istemesinden kaynaklanan bir sey bence. pentium yaninda bir de
eger imkaniniz varsa P2 kullanip farki test edebilirsiniz.

> 2- Windoze'de harddiski optimize eden Speed Disk turu programlar var. Linux
> native optimize'ye ihtiyac duymaz mi? Ya da harddiskin problemlerini gideren
> NDD turu bir program linux icin var mi ya da gerekli mi?

ext2fs icin bir defragmanter var. Ben kullanmadim ama
ftp://ftp.efes.net.tr/pub/unix/system/ altindan alabilirsin.
Taratirsan belki baska programlar da vardir.
veya
ftp://ftp.linux.org.tr/pub/system/

> 3- Win95'i silip tamamen linux'a gecmeyi dusunuyorum. Su anda maillerim
> Outlook Express altinda tutuluyor. Maillerimi pine'a aktarmam mumkun mu?

Zor.

> 4- Linux icin grafik ve web tasarim programlarina ihtiyacim olacak. Bu
> meshur gimp nerden bulunur? Baska populer web tasarim ve grafik programlari

http://sal.kachinatech.com
http://www.xnet.com/~blatura
veya
ftp://ftp.linux.org.tr/pub/apps/

> 5- PCI ethernet kartinin SCO driveri var. (Taiwan mali uyuz bir sey) Bu
> etherneti linux altinda tanitmam mumkun mu?

Kernel config'deki listede NE2000 uyumluysa oyle tanitman ise yarar.
veya
ftp://ftp.linux.org.tr/pub/slackware/docs/Ethernet-HOWTO

> 6- Ses kartini sanirim tanittim. Ama ses cikip cikmadigini hangi programla
> deneyecegim :)

Bir tane au dosyasini /dev/audio'ya dogru cat yap:
cat poly.au > /dev/audio
veya
ftp://ftp.linux.org.tr/pub/slackware/docs/Sound-Playing-HOWTO

> 7- Linux icin kart suruculerini bulabilecegim bir adres var mi?

ftp://ftp.linux.org.tr/pub/
Belki var belki yoktur. ilgili HOWTO'lara da bak.

> 8- Daha once yazilmisti sanirim ama ben kacirmisim Lesstif kutuphanesinin
> son surumu nereden bulunur?

ftp://ftp.linux.org.tr/pub/
Bir bakmanda fayda var.

> 9- ICQ'nun linux icin calistigi yazilmisti. Mirabilis'e baktigimda linux
> surumunun henuz cikmadigi yaziyordu. Bir daha bilgi vermeniz mumkun mu?

Java'da yazilmis bir tane var.
JDK gerektiriyor:
ftp://ftp.linux.org.tr/pub/java-linux/