Re: [LINUX:2057] 8 karakterlik Password siniri...

Selami AKSOY (Selami.Aksoy@FliPPeR.BiTaV.Org.TR)
Mon, 27 Apr 1998 13:26:01 +0300 (EEST)

On Mon, 27 Apr 1998, K. Koray UCTOP wrote:

> Tum Linuxseverlere Merhabalar,
>
> Linux'la tanisali henuz 5 ay kadar oldu. Ondan dolayi soracak cok soru
> var. Umarim kimseyi rahatsiz etmiyorumdur.
>
> Bir Linux sistemi kuruyorsunuz. Root ve user lar var. Root en tepede
> oturuyor ve sistemin saglikli sekilde calismasi icin yonetici durumunda
> bulunuyor. Ve root da userlarda sistem guvenligi icin bir login e ve
> password e sahip. Hersey harika...
>
> Peki. Bu passwordler neden 8 karakterle sinirli? Saglam koda sahip bir
> programla bu passwrodler kirilamazmi ? Bu 8 karakterlik sinirlamayi
> [...]

/etc/login.defs te

#
# Only works if compiled with MD5_CRYPT defined:
# If set to "yes", new passwords will be encrypted using the MD5-based
# algorithm compatible with the one used by recent releases of FreeBSD.
# It supports passwords of unlimited length and longer salt strings.
# Set to "no" if you need to copy encrypted passwords to other systems
# which don't understand the new algorithm. Default is "no".
#
#MD5_CRYPT_ENAB no

diye bir yer var. BurayI

MD5_CRYPT_ENAB yes

yaparsanIz zannediyorum 16 ya CIkIyorsunuz. Veya daha fazla emin deGilim.
Ama /etc/shadow daki password kIsmI 34 karakter oluyor.
Ama Sunu da ekleyim hemen. Ben bunu yaptIktan sonra wu-ftpd compile
etmistim makinede ve login olamamIStIm. Sebebi ise mesela daGItIm iCin
wu-ftp derlenirken MD5_CRYPT patch uygulanIyor. Ben bunu uygulamamIStIm.
eGer siz de sonradan password ile alakasI olan birSeyler derleyecekseniz
ya bunlarIn patchlerini bulun onla derleyin ya da bIrakIn 8 karakter
kalsIn. Zaten kIrmak iCin ilk Once o kiSinin /etc/shadow dosyasIna
eriSmesi gerekiyor. Ona eriSebilecek yetkiyi eline geCirmiSse zaten
password kIrma ile uGraSmaz.

---
SaygIlar, Sevgiler

SeLaMi.