Re: [LINUX:1958] hdd

Serkan Hamarat (hamarat@efes.net.tr)
Wed, 22 Apr 1998 19:41:29 +0300

Taner Karagol wrote:

> linux umuzun hdd sini degistirmek istiyorum.
> user larin home dizinlerini diger hdd ye kopyalarken dosya haklarinin
> degismemesini nasil saglarim

cp komutunun -p parametresi var. tarih, dosya sahibi,
grubu, erisim haklari falan hepsi ayni kalir boylece.
bir de R parametresini verirseniz
(cp -Rp yol/isim yeniyol/yeniisim)
Altdizinleri ile beraber kopyalar.

> ikinci network kartini nasil tanitabilirim. Ayni zamanda router olarak
> kullanicam, compile ederken nelere yes demem gerekiyor

Network kartinizin markasini "Network Device Support" menusu
altindan ikisininkini de isaretlemeniz gerek. Acilis (Boot) sirasinda
kartlari taniyip tanimadigi anlasilir zaten.
Ayrintili bilgi ethernet-HOWTO dokumaninda var.
http://www.linux.org.tr adresinden bu dokumani bulabilirsiniz.
Dokumanin Turkcesi de var orada bir yerlerde.