Re: [LINUX:1878] cgiwrap

Murat Koc (muratkoc@felab.itu.edu.tr)
Tue, 21 Apr 1998 13:46:48 +0300 (EEST)

On Sun, 19 Apr 1998, Ekrem ORAL wrote:

> Date: Sun, 19 Apr 1998 01:46:05 +0300 (EET DST)
> From: Ekrem ORAL <eoral@orion.net.tr>
> To: Multiple recipients of list <linux@bilkent.edu.tr>
> Subject: [LINUX:1878] cgiwrap
>
> Merhabalar;
> Bir yerlerden quiz isminde bir Cgi programi buldum. Derledim, cgi-bin dizini
> altina attim. HTML dosyasi araciligiyla programi calistirdigimda cgiwrap
> bulunamadi hatasi verdi. Aradim, taradim Cgi wrap 3.5 buldum. Onu da
> derledim. (Hem nasil derleme configure diye bir olayi var kernel derlemekten
> [...]

cgiwrap bir suid programi. ornegin web ustunde bir dosya filan yuklemek
istersen senin sistemine yuklemez cunku nobody kullanicisinin haklarina
sahiptir. fakat cgiwrap kullandigin zaman cgiwrap' i koydugun kullanicinin
haklarina sahip olur ve onun yapabileceklerini yapabilir. cgiwrap' i
derledikten sonra cgiwrap diye olusan executable dosyayi programinin kimin
haklarina sahip olmasini istiyorsan onun public_html dizininin altindaki
cgi-bin dizinine kopyalaman gerekir html sayfanda ise sayfayi gonderecegin
yeri su sekilde tanimlamalisin (Ayrica cgiwrap' in haklarini chmod 4755
yapmalisin)

ACTION="....../cgiwrap/kullanici adi/dosya adi"

bu sekilde tanimladigin zaman cgiwrap passwd dosyasindan kullanicina bakar
ve onun haklarini programa verir. yalniz ben cgiwrap' i root icin
derleyemedim ve sanirim olmuyor.

MURAT KOC