Re: [LINUX:1851] Re: leaseline bir hat

Arslan UNAL (aunal@toprak.com.tr)
Mon, 20 Apr 1998 16:43:31 +0300

-----Original Message-----
From: Gorkem Cetin <e077245@narwhal.cc.metu.edu.tr>
To: Multiple recipients of list <linux@bilkent.edu.tr>
Date: 17 Nisan 1998 Cuma 19:00
Subject: [LINUX:1851] Re: leaseline bir hat

>Gecenlerde bir telefon gorusmesi yapiyordum. Kiralik hatla internet'e
>baglanmak isteyen bir firmanin bilgisayar temsilcisi Linux hakkinda
>sorular soruyordu. Adama demisler ki "router alman lazim, NT alman lazim,
>iste NT'yi almakla is bitmiyor, uzerine ek yazilim kurman gerek."
>Eh bir de goruluyor ki 4000 dolarlik ek bir masraf kapisi doguyor bir
>anda. Sadece ongorulen yazilim ve donanim maliyeti.

Bu konu ilgimi cekti cunku ben de ayni durumdayim.
Kiralik hat baglantisi icin X firmasi ile gorustuk.
NT, Firewall, router, modem, NT icin cok iyi bir makina
derken yukluce bir rakam cikardilar onumuze.
sonra bu fiyat pahali gelir biz bu isi daha ucuza
cozmek zorundayiz deyince firewall yerine proxy
koyariz biraz ucuzlar ama guvenlik konusunda
sorumluluk sizin dediler. Ve bizde bu konuyu
askiya aldik.
>Simdi konustugum kisi, sadece danismanlik ve kurulum ucreti karsiliginda
>Linux yardimiyla firmasini internet'e baglayacak.
Bana ozet olarak bilgi vrebilir misiniz. Bu isi linux ile
nasil daha ucuza cozerim neler lazim nasil bir
kurulum gibi?
>Ornekleri cogaltmak mumkun.
>
>iyi calismalar
>gorkem