Re: [LINUX:1871] 1 Kullanici Cok Makina

Burak DAYIOGLU (burak@eti.cc.hun.edu.tr)
Mon, 20 Apr 1998 09:16:37 +0300 (MEST)

On Sat, 18 Apr 1998, Emre Turkay wrote:
> 5-6 tane linux yuklu makina olan bir lab. da -okulda-, bir kisiye bir
> kullanici ismi vererek tum makinalardan o ismi kullanabilmesi mumkun mu?
> Biraz daha aciklik getireyim:
> Benim amacim su, yukarida bahsettigim makinalardan birine bir kullaniciya
> account verilecek, home dizini orada olacak, fakat diger makinalardan
> birinden login oldugunda, -ayni isim ve sifre ile-, home dizini olarak
> yine ilk belirledigimiz makinadaki home dizinini kullanacak. Amac: bir
> kullanicinin su dosyayi hangi makinaya kaydetmistim acaba diye ugrasip
> durmasini engellemek.
> [...]

Problemini NIS ya da NIS+ kurarak halledebilirsin. NIS sayesinde dagitik
bir sifre veritabani kullanman mumkun. Linux uzerinde NIS'in sorunsuz
calistigini biliyorum, NIS+'tan emin degilim.

Baska makinanin diskine gelince :) Tabii ki baska bir makinanin diskini
birinden/otekine ihrac edip baglayabilirsin. Iyi bir UNIX sistem yonetimi
kitabinda bulabilecegin bir konu... Onun icin burada atip tutmak
istemiyorum.

Linux NIS howto'dan NIS ile ilgili bilgileri, bir unix kitabindan da
makineler arasinda disk paylasimini okursan kolayca yapabilecegini
saniyorum.

bd