Re: [LINUX:1859] X11-YAZICI-FILM

Ayhan Onder (onderayh@felab.itu.edu.tr)
Sat, 18 Apr 1998 13:48:55 +0300 (EEST)

On Fri, 17 Apr 1998, Sezai YILMAZ wrote:

> 1-) XWindows'un renk sayisini bir turlu 256'nin uzerine cikaramadim.
> Halbuki ekran kartim 2MB VRAM'e sahip. Renk sayisini nasil artirabilirim?
> etc/XF86Config dosyasinda 8 bit renk derinligi olan kismin tamamini
> aciklama satiri yaptim ve X11 calismadi. Hata olarak default olan 8bit
> renk derinligi ayarlari bulunamadi anlamina gelen bir mesaj verdi.

XF86Config dosyasinda istedigin renk derinligine ait bir
Display tanimlamasi oldugundan emin olduktan sonra;

startx -- -bpp 16

komutuyla istedigin renk derinliginde calisabilirsin.
Eger bu renk sayisinin startx'i cagirdiginda varsayilan
olarak kullanilmasini istiyorsan; ayni dosayada ilgili Screen
bolumune;
DefaultColorDepth 16 yazmalisin.

Ayhan Onder
fe94094@students.itu.edu.tr