Re: [LINUX:1787] modem

Gokhan Moral (gm@Bilkent.EDU.TR)
Thu, 16 Apr 1998 10:17:06 +0300 (EET DST)

On Thu, 16 Apr 1998, Can Samurcay wrote:

> bir adet HSP 33600 modemim var...ve bu com4 de kurulu.modemi normal
> windows dan kurarken com4 e pctel communication port diye bisii
> yukledi..
> soru su tabii ki : ben bu modem i linux'a nasi kuracagim?
> ve 'make config' olayini biraz anlamadim zira yapmak istediimde 'no
> rule' diyor.
> tesekkurler

eger normalde windows modemi com4'de goruyorsa
Turkuaz ve redhat surumleri icin /etc/rc.d/rc3.d/S99local altina
slackware icin /etc/rc.d/rc.local altina (tabii baska yerlere de olabilir,
ozellikle slackware icin rc.serial dosyasi var ama bunun commentini
kaldirman gerekir, eniyisi bu dosyalardan birinin sonuna yazmak)
asagidaki satiri yazarsan sanirim sorunun cozulur

/bin/setserial -v /dev/cua3 auto_irq skip_test autoconfig

bunu elle de yazabilirsin
modeminin kullandigi irq'yu detect edecektir.
daha sonra /dev/cua3'u minicom ya da pppd ile falan kullanabilirsin.

cua0= com1
cua1= com2....seklinde gidiyor.
olmazsa birer birer bu 4 portu da denemeni tavsiye ederim.

Saygilar

Gokhan Moral
Bilkent University
Network Administrator