Re: [LINUX:1748] Re: 2 ses karti

Kutsal Berberoglu (kutsal@lcc.uky.edu)
Wed, 15 Apr 1998 14:14:32 -0400 (EDT)

On Tue, 14 Apr 1998, Arslan UNAL wrote:

>Buraya kadar tamam. Yani sizin soylediginiz sekilde bir setup yapmam
>gerektigini biliyorum (PNP kartlari bu sekilde tanittirmayi denemedim ama
>oldugunu farzedelim)
>Benim sorum bundan sonrasi ile ilgili. Yukarda bahsedilen setup i yaptiktan
>sonra bir ses kayit programini calistirdim diyelim. Sonrada 2. ses kayit
>programini calistirdim diyelim. Programlara hangi karti kullanacagini
>parametre olarak nasil verecegim? Veya hangi karti kullanacagini parametre
>olarak alan bir ses (calma/kaydetme) programi biliyor musunuz? Veya bu is
> [...]

Sistem ses kartlarInI otomatik olarak /dev/audio ve /dev/audio1 olarak
ekler.. ProgmInIzda mutlaka bir AUDIO DEVICE SETTING olacaktIr.. Mesela
record -d /dev/audio falan gibi bir opsiyonu olmalI..
AyrIca cat /dev/sndstat derseniz kartlarIn gerCekten tanInmIS olup
olmadIGInI da gOrUrsUnUz..

Linux'ta, multiplexer kullanmadan, 4 tane modem CalIStIrabiliyosunuz, neden
2 tane ses kartI CalISmasIn ki.. :)

-Kutsal

A Los Angeles judge ruled that "a citizen may snore with immunity
in his own home, even though he may be in possession of unusual and
exceptional ability in that particular field."