Re: [LINUX:1753] PPP-X11-YAZICI-FILM

Ayhan Onder (onderayh@felab.itu.edu.tr)
Wed, 15 Apr 1998 11:12:42 +0300 (EEST)

On Tue, 14 Apr 1998, YILMAZ Sezai wrote:
> 1-) Bir WindowsNT PPP sunucusuna ppp baglanti yaptim. Fakat Domain Name
> Server'i tanimiyor ki normal olarak yazdigim hicbir adrese ulasamiyor.
> Sadece IP adresler calisiyor. DNS server'imi normal baglanti yapabildigim
> win95 altindan ogrenmem mumkun mu? Eger ogrenirsem bu bilgiyi hangi kutuge
> veya degiskene yazmaliyim? PPP baglantisi icin Turkiye Linux Kullanicilari
> Grubu'nun FTP sitesinden cekmis oldugum ppp-tool.gz paketi sayesinde
> yapiyorum.
Tam olarak bilmiyorum ama sanirim bu tip PPP baglantilarinda
DNS'nin IP numarasi baglanti esnasinda bilgisayara bildiriliyor; Linux
ise bu tip dinamik nameserver adresiyle uyumlu degil. Baglantinizin
istediginiz gibi calismasi icin DNS'nizin /etc/resolv.conf dosyasinda
nameserver 127.0.0.1
seklinde IP'sini belirtmelisiniz. Gonderilen IP adresini Win95'ten
ogrenmek icin bir iki yere bakip bulamimistim. PCWORLD'un verdigi ufak bir
shareware ile bunu yaptigimi hatirliyorum. (system-info gibi biseydi)

Ayhan Onder
fe94094@students.itu.edu.tr