Re: [LINUX:1753] PPP-X11-YAZICI-FILM

Turan Yuksel (e109796@orca.cc.metu.edu.tr)
Wed, 15 Apr 1998 11:49:29 +0400 (MEDT)

On Tue, 14 Apr 1998, YILMAZ Sezai wrote:
> 1-) Bir WindowsNT PPP sunucusuna ppp baglanti yaptim. Fakat Domain Name
> Server'i tanimiyor ki normal olarak yazdigim hicbir adrese ulasamiyor.
> Sadece IP adresler calisiyor. DNS server'imi normal baglanti yapabildigim
> win95 altindan ogrenmem mumkun mu? Eger ogrenirsem bu bilgiyi hangi kutuge
> veya degiskene yazmaliyim? PPP baglantisi icin Turkiye Linux Kullanicilari
> Grubu'nun FTP sitesinden cekmis oldugum ppp-tool.gz paketi sayesinde
> yapiyorum.

Evet... Denetim Masasi(Control Panel)'deki Ag simgesine cift tikla,
karsina yuklu ag bilesenleri cikacak, burada TCP/IP'yi sec ve ozellikler'e
tikla. Burada DNS server'i ogrenebilirsin...

DNS server'i ogrendikten sonra, /etc/resolv.conf'a DNS server'ini
ekleyebilirsin...

ornek bir /etc/resolv.conf...

domain ceng.metu.edu.tr
nameserver 144.122.171.91
nameserver 144.122.171.92

(ornegin sonu)

> 2-) XWindows'un renk sayisini bir turlu 256'nin uzerine cikaramadim.
> Halbuki ekran kartim 2MB VRAM'e sahip. Renk sayisini nasil artirabilirim?

startx -- -bpp 16 gibi bir komut, XWindows'u 16-bit renk ile calistirmani
saglar.. (Eger gerekli konfigurasyonu yaptiysan, yapmadiysan XF86Setup
ile ekran kartinin 16 veya 24 biti de destekledigini bilgisayara
anlatmalisin.....