Re: [LINUX:1662] socket information ...

cem ispir (ispircem@boun.edu.tr)
Sun, 5 Apr 1998 18:16:27 +0400 (MEDT)

On Sat, 4 Apr 1998, cem ispir wrote:

> Merhaba ,
>
> netstat -a ile gorunen baglanilabilen bir socket in hangi program
> tarafindan dinlendigini veya hangi program tarafindan acilmis
> olabilecegini bulmak icin bir metod dusunebiliyormusunuz ? Ornegin 555
> inci port a telnet yapildiginda connection aciliyor ancak herhangi bir
> inputa bu port cevap vermiyor ancak gelen arbitrary input u accept edip
> connectionu kapatmiyor olsun , /etc/services te bu port ile ilgili her
> hangi bir entry olmasin , ve netstat -a da bu port bir servis tarafindan
> [...]
kendi soruma reply yaziyorum , belki ayni sorunu yasayan birileri olur
, bir portun hangi process tarafindan kullanildigini bulmak icin fuser
konutu eger namespace olarak tcp veya udp yi support ediyorsa
kullanilabiliyor ; yani

fuser -n tcp 555/tcp

555 inci portu dinleyen procees in id sini veriyor , eger fuuser
binarynizde bu support yoksa /proc filesyystemindan da birazkurcalayarak
cikarmak mumkun ;

ps: cevap baska bir mailing listten geldi .

cem ispir

"How should I know if it works? I only coded it."
--- ---

*** please use cem@buec.ee.boun.edu.tr for personal communication ***