Re: [LINUX:1548] cgi-bin / form

Murat Arslan (arslanm@arslanm.linux-tr.EU.org)
Tue, 31 Mar 1998 20:00:01 +0300 (EEST)

On Tue, 31 Mar 1998, Emrecan CUBUKCU wrote:

> belki bazilarina cok basit gelecek ama bir sorunum var.
> mesela bir form dizayn ettik. Bunu degerlendirecek cgi-bin nereden

bunu sizin yazmanIz gerekir.
ornek vermek gerekirse..

<FORM ACTION=/cgi-bin/tarih.cgi method=POST>
Tarihi giriniz: <Input type=text name=tarih></FORM>

gibi bir formumuz olsun

cgi'i olusturucak c dosyasinin icinde asagidakilere benzer satirlari
eklemeniz gerekir...

#include <....>
#include "cgic.h"

char date[10];

void tarihsayfasi(void) {

fprintf(cgiOut, "Tarihiniz: %s\n", date);
/* vs vs.. */
}

int cgiMain(void) {
int rDate;
rDate = cgiFormStringNoNewlines("tarih", date, sizeof(date));
if (rDate == cgiFormNotFound) {
fprintf(cgiOut, "Tarih bilgisini doldurmadiniz\n");
exit(0);
} else
tarihsayfasI();
return(0);
}

compile ederken de cgic kutuphanesini kullanmalisiniz ( -lcgic)

daha fazla bilgi asagidaki adresten cekebileceginiz cgic105'in icinde
mevcut..

ftp.boutell.com

> bulunabilir ve gerekli linux-config islemleri nelerdir. Tabi cgi-bin
> proglamlama konusunda adres/kitap ismi/ornek verebilecekler de beni mutlu
> edeceklerdir.

kitap ismini ise www.boutell.com adresinde bulabilirsiniz,
Thomas (Tom?) Boutell yazmIs.. hos kitap.
__
Murat Arslan
PGP KeyID : 2047/673351F1
For PGPkey: finger arslanm@gate.marketweb.net.tr
Key FPrint: F1C6 E3F2 91C2 CD98 440B 4073 DFBC 532F